سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد، واشنگتن توافق با روسیه در خصوص عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از حلب در سوریه را تأیید نمی‌کند.

واشنگتن موافقت با طرح عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از حلب را رد کرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، واشنگتن در حال حاضر نمی‌تواند مذاکرات با مسکو و توافق در خصوص عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از حلب در سوریه را تأیید کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در تاریخ ۳ دسامبر اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا کارشناسان روس را به ژنو اعزام کند تا در خصوص طرح پیشنهادی واشنگتن که شامل زمانبندی و مسیرهای خروج گروه‌های مسلح از حلب است، با مقامات آمریکایی به توافق برسند.

لاوروف اعلام کرده بود که «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه طرحی پیشنهادی در خصوص چگونگی حل بحران در حلب ارائه کرده است که مفاد این طرح با مواضع روسیه همسو است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد: «در نشست وزرای خارجه دو کشور در رم در روز جمعه تا حدودی مذاکرات انجام گرفته است و توافق شده تا گفت‌وگوهای فنی این هفته برگزار شود، اما تا این لحظه هیچ مسئله‌ای برای تأیید وجود ندارد. »

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.