رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از گسترش پدیده بیکاری شاغلان در بنگاه‌های اقتصادی و اوضاع نابسامان وضعیت کسب و کار در کشور با استناد به گزارش مراجع بین‌المللی، تأکید کرد: دولت اقدامات روتین وزارتخانه‌هایش را به نام اقتصاد مقاومتی می‌زند.

اوضاع نابسامان بازار کار و گسترش پدیده «بیکاری شاغلان»/ دولت اقدامات روزمره را اقتصاد مقاومتی جلوه می‌دهد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد اوضاع نابسامان بازار کار و گسترش پدیده «بیکاری شاغلان» / دولت اقدامات روزمره را اقتصاد مقاومتی جلوه می‌دهد

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با ابراز تأسف نسبت به این موضوع که اشتغال در دولت به فراموشی سپرده شده است، ‌ اظهار داشت: همواره یکی از ریشه‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی در جامعه به دلیل نبود اشتغال پایدار و با درآمد کافی برای تأمین معیشت مردم است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، فساد، دزدی و اقدامات ناسالم ناشی از نبود کسب و کار مناسب و همچنین اشتغال پایدار برای جوانان است؛ دولت با عدم توجه به این مسئله بسیار مهم زمینه‌های ایجاد این آسیب‌ها را در جامعه فراهم کرد و بر خلاف آمارهای دولت نرخ بیکاری بیش از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نبود کار در بنگاه‌های تولیدی برای شاغلان فعلی را بحران جدیدتر پیش روی دولت اعلام کرد و گفت: علاوه بر بیکاری جوانان، پدیده‌ای به نام بیکاری شاغلان نیز در کسب و کارهای کشور پدید آمده که وضعیت فعلی را در آینده‌ای نزدیک بحرانی‌تر خواهد کرد.

خدادادی با تأکید بر اینکه به طور قطع آمار بیکاری در کشور تا این لحظه بیش از ۱۰ میلیون نفر است، خاطر نشان کرد: قطعاً وجود دو ساعت کار در هفته به منزله اشتغال یک فرد و تأمین نیازهای معیشتی خانوار نیست و باید در جریان آمارگیری تجدیدنظر صورت پذیرد.

این نماینده مجلس با ابراز تأسف از اینکه اوضاع کسب و کار ایران با استناد به گزارش مراکز بین‌المللی چند پله سقوط کرده است، تصریح کرد: در نبود سیاست‌های مناسب در جریان کنترل بخش‌های مختلف اقتصاد، اوضاع کسب و کار وخیم‌تر شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به عدم توجه جدی مسئولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: باید از مسئولان سوال شود که کدام کار و اقدام ویژه در طول سال‌های گذشته در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام پذیرفته است؟

وی گفت: باید دولتمردان در قبال عدم اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی به مردم پاسخ شفاف و دقیق بدهند و آمارهای عملکرد و اقدامات روتین دستگاه‌ها را به جای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی جا نزنند، چرا که اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم نبود باید اقدامات متناسب با شرح وظایفشان انجام می‌شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.