مشهد-متخصص طب فیزیکی و الکترومیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توصیه بر خودداری از پوشیدن کفش با پاشنه بیش از ۲ تا سه سانتی متری گفت: کفش پاشنه بلند احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد.

کفش پاشنه بلند احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین حسن آبادی با اشاره به عوارض ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند گفت: پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند سبب بروز عوارض گوناگون و درد در قسمت‌های مختلف پا می‌شود، از این رو توصیه می‌شود که بانوان از پوشیدن کفش های با پاشنه بیش از ۲ تا سه سانتی متری خودداری کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پوشیدن کفش با پاشنه بلند در طولانی مدت سبب آسیب به مفاصل، تاندون‌ها شده و باعث ایجاد درد و ناراحتی در پا می شود.
وی با اشاره به اینکه پوشیدن کفش پاشنه بلند احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش می دهد، افزود: تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که فشار وارد شده به مفصل زانو با پوشیدن کفش پاشنه بلند ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

حسن آبادی خاطرنشان کرد: پنجه پا در کفش پاشنه بلند رو به پایین قرار می‌گیرد که در این حالت تاندون آشیل به سمت بالا کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کفش پاشنه بلند با بر هم زدن تعادل فرد هنگام راه رفتن خطر زمین خوردن یا در رفتن و یا شکستن قوزک پا را بالا می‌برد.

این متخصص طب فیزیکی و الکترومیوگرافی بیان کرد: ماهیچه‌های ساق پا بر اساس پاشنه‌های کفش منقبض و منبسط می‌شوند و هنگام منقبض شدن، ماهیچه‌ها کوتاه‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده طولانی از آن سبب دردناک شدن بالشتک پا می‌شود، افزود: پوشیدن کفش پاشنه بلند به توزیع نامناسب وزن روی بخش‌های مختلف بدن منجر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.