عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت:رحمتی اگر ۳۰ دقیقه از وقتش را همان زمانی که به باشگاه استقلال نامه ارسال کردیم برای کمیته اخلاق می‌گذاشت این همه سوال و جواب نمی‌شد.

رحمتی‌۳۰‌دقیقه به کمیته‌اخلاق می‌آمد این همه سوال‌وجواب نمی‌شد/اقدام ما ربطی به بازی با تراکتورسازی ندارد

ه گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،‌ طی یکی دو روز گذشته بحث نامه کمیته اخلاق به باشگاه استقلال برای گرفتن یک عکس در اردوی ارمنستان سر و صدای زیادی به پا کرده تا جایی که شب گذشته در یکی از برنامه های تلویزیونی مباحث زیادی در این زمینه صورت گرفت. از طرف دیگر شایعه شده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مهدی رحمتی را با محرومیت سه جلسه‌ای روبه‌رو کرده که البته این محرومیت به دیدار با تراکتورسازی ربطی ندارد. رحمتی شب گذشته به نوعی از خودش دفاع کرد و مدعی شد چرا در حالیکه سه بازیکن دیگر تیم استقلال در عکس مدنظر کمیته اخلاق حضور دارند عنوان شده که پرونده رحمتی در کمیته اخلاق مورد بررسی قرار گرفته است.

عبدالله سمامی مسئول دیوان تحقیقات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این باره در گفتگویی پاسخگو بوده که متن آن به شرح زیر است:

 ابتدا در این مورد صحبت کنید که آیا باشگاه استقلال امروز به رأیی که گفته می‌شود صادر شده اعتراض کرده یا خیر؟

من دو روز است که به کمیته اخلاق نرفتم و البته نمی‌دانم موارد به دوستان‌ ما در باشگاه استقلال ابلاغ شده یا خیر.

 اما گفته می‌شد که رحمتی محروم شده اما محرومیت او به بازی با تراکتورسازی ربطی ندارد.

ما یکسری از موارد را به باشگاه استقلال ارسال کردیم اما اینکه به آنها ابلاغ شده یا خیر نمی‌دانم. ابلاغ با ارسال متفاوت است اما همانطور که گفتم قبل از اینکه دوستان مدعی شوند موارد در روز درگذشت مرحوم پورحیدری به دست‌شان رسیده ما نامه را به باشگاه استقلال ارسال کردیم و البته تاریخ نامه‌ها هم در کمیته موجود است.

یکی از مواردی که باعث ناراحتی دروازه‌بان استقلال شده استفاده از کلمه پرونده و همچنین این موضوع است که چرا فقط نام وی برده شده و سه بازیکن دیگر استقلال هم در آن عکس حضور دارند؟

من فکر می‌کنم پاسخ مهدی رحمتی را شب گذشته آقای تورک داد. ما اسمی از پرونده نیاوردیم و البته این را هم بگویم وقتی در مورد یک عکس صحبت می‌کنیم یعنی تمامی افراد مخاطب ما هستند. حال اینگونه تصور شده که فقط مهدی رحمتی مورد خطاب ما قرار گرفته و ما تمام حاضرین در آن عکس منظور ما بودند و نامه‌اش هم به باشگاه استقلال ارسال شده است.

یعنی علاوه بر رحمتی،‌ میثم مجیدی، حسین کنعانی‌زادگان و علی سیار (که البته روز گذشته عنوان شد میعاد یزدانی در آن تصویر است) مخاطب شما هستند؟

من دقیقا اسم نفراتی را نمی‌توانم ببرم ولی تمام کسانی که در آن عکس هستند مخاطب کمیته اخلاق هستند ضمن آنکه نمی‌دانم میعاد یزدانی یا علی سیار کدام بازیکنان هستند اما همانطور که اشاره کردم نامه ما با تاریخ‌هایی که در اختیار داریم به باشگاه استقلال رسیده است.

 و اینکه گفته می‌شود رحمتی محروم شده است. آیا چنین چیزی صحت دارد؟

من در بحث دیوان تحقیقات هستم و رأی دیوان حکمیت را ندیدم. وقتی در دیوان تحقیقات هستم نمی‌توانم اظهار نظری در مورد دیوان حکمیت داشته باشم.

 آیا ممکن است اسامی اعضای کمیته اخلاق را بگویید.

بهتر است این موضوع را خود آقای تورک اشاره کند و من در موردش صحبت نکنم بهتر است چون اعضای کمیته اخلاق قضات عالی‌رتبه کشور هستند و شاید دوست نداشته باشند اسامی آنها عنوان شود.

انتقادی که به کمیته اخلاق وارد است اینکه چرا پیش از این در قبال عکس‌هایی که بازیکنان تیم ملی در صفحات مجازی منتشر کردند واکنشی نشان داده نشده و حالا در آستانه دیدار استقلال با تراکتورسازی تبریز صحبت از محرومیت دروازه‌بان استقلال می‌شود.

خدا شاهد است که در این مورد سوءتفاهم شده است و هیچ تفاوتی برای ما وجود ندارد. رحمتی هم برای ما عزیز است و هم وجهه مناسبی دارد. من به شخصه او را انسانی شایسته می‌دانم و باید به این هم اشاره کنم که انتظاری که از او داریم از خیلی‌های دیگر نداریم. ولی از طرف دیگر ما هم انتظار داریم وقتی اخطاری به کسی داده می‌شود حتی در قالب یک مطلع و نه در قالب یک متهم او به تصمیم کمیته اخلاق احترام بگذارد. رحمتی بهتر بود همان زمان به کمیته اخلاق می‌آمد و اطلاعاتی را که داشت در اختیار ما می‌گذاشت. وقتی او بی‌اعتنایی می‌کند چه انتظاری دارد. ما که سوءنیت نداریم و برایمان فرقی نمی‌کند که استقلال با کدام تیم بازی دارد. شاید این مسئله چند هفته دیگر عنوان می‌شد و یا چند هفته زودتر. شما ببینید از روز گذشته برنامه نود و این همه خبرنگار در مورد این مسئله صحبت کردند. آیا بهتر نبود رحمتی نیم ساعت از وقتش را روی این کار می‌گذاشت تا این همه سوال و جواب نشود؟ کمیته اخلاق وظیفه دارد در مورد همه مسائل و از نواحی مختلف به گزارشات رسیدگی کند و ما کاری جز انجام وظیفه هم نکردیم.

اما چرا به موارد دیگر و عکس‌هایی که قبلا منتشر شده واکنش نشان ندادید؟

همه چیز رصد شده است. من که نمی‌توانم اشاره کنم چرا در مقابل فلان اتهام در کشور فلان دادسرا رسیدگی نکرده و در کارم کوتاهی کنم. اصل را باید بر درست بودن قضیه گذاشت. ما در موارد مختلف در مورد بی اخلاقی‌ها، ناهنجاری‌ها و مسائل مختلف فوتبال بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و این هم یکی از آن موارد است. ولی علاقه فردی و تیمی اصلا وجود ندارد. افرادی که در کمیته اخلاق حضور دارند در روز آنقدر پرونده‌های قضایی بزرگ‌تر از این مسائل زیر دست‌شان می‌رود که چنین مباحثی در مقابلش هیچ است. من فقط از همه می‌خواهم که به ما کمک کنند و در این بین رسانه‌ها نقش موثری دارند تا به بیشتر مثبت شدن فضای فوتبال کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.