رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زنان می توانند در خانواده ها برای ایجاد موقوفات جدید تبلیغ کنند و به طور قطع نقش آنها سازنده و مهم خواهد بود.

خانواده نقش مهم و بنیادی در تبیین و ترویج فرهنگ وقف دارد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری مهر، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست تخصصی نقش خانواده در توسعه و ترویج فرهنگ وقف گفت: وقف می تواند در موضوعاتی مانند کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، کمک به ازدواج جوانان، یاری کردن دانشمندان در تولید علم و فناوری و ...  نقش مؤثری ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف را سرمایه ای دانست که  همه مردم می توانند از منافع آن بهره مند شودو خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم موقوفات منفعتی داشته باشند چرا که این وقف به حفظ موقوفه و بهره مندی دیگران از آن کمک می کند.

رییس سازمان اوقاف کشور و امور خیریه در همین زمینه افزود: امروز مساجدی را در کشور داریم که موقوفاتی در اختیار ندارند تا بتوانند هزینه های خود را تأمین کنند.

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: نباید وقف در اذهان عمومی اشتباه دیکته شود، چرا که وقف تنها به موضوع عزاداری ها و مساجد و گورستان اختصاص ندارد بلکه در موضوعات دیگری هم وجود دارد و باید شاهد موقوفات جدیدی در این عرصه ها باشیم.

وی ابراز کرد: بیش از ۱۰۰۰ مرکز درمانی موقوفه در کشورداریم  که ۳۰ بیمارستان آن در تهران وجود دارد و کسی نیز از  وقف بودن آنها خبر ندارد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: وقف می تواند در موضوعاتی مانند کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، کمک به ازدواج جوانان، یاری کردن دانشمندان در تولید علم و فناوری و ... ورود پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع وقف جمعی، این نوع وقف را یکی از وقف های اثر بخش در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این وقف هر کسی می تواند با مقدار پولی که دارد  همگام با افراد دیگر اموالشان را وقف کنند، از این مقدار مال، وسایل و ابزارهای کارخانجات خریداری می شود و از منافع آن در امور خیر بهره گیری خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی به وقف در علم و فناوری نیز اشاره و بیان کرد: این نوع وقف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، در این وقف به جوانانی که برای تولید علم و فناوری گام بر می دارند کمک می شود و آن ها حمایت می شوند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم را یکی دیگر از مصادیق وقف دانست و تصریح کرد: اگر موقوفه ای باشد که به رانندگان کم بضاعت کمک کند تا بتوانند خودروهایشان را تعمیر یا تعویض کنند ما دیگر هوای آلوده در کشور نخواهیم داشت و این نیز خدمتی مطلوب به مردم است.

وی نقش زنان را در افزایش موقوفات  کشور مهم توصیف کرد و گفت: زنگ وقف باید در خانواده ها به صدا در آید، زنان می توانند در خانواده ها برای ایجاد موقوفات جدید تبلیغ کنند و به طور قطع نقش آنها سازنده و مهم خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.