نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دانشجویان در مسیر ارتقای سطح علمی جامعه گام بردارند گفت: توسعه اقتصادی را ‌می‌توان با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کرد.

توسعه اقتصادی را ‌می‌توان با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی که در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با پیموده شدن مسیر اصلی علم و دچار انحراف نشدن آن اظهار داشت: علم و دانش و تحقیق و پژوهش‌های علمی باید مسیر صحیح خود را بپیمایند و لازم است که با هرگونه جریان و جناحی که قصد ایجاد انحراف و حواشی جناحی در این مسیر را دارد مقابله کرد.

وی افزود: مسئولان و دستگاه‌های نظارتی باید با اهتمام کافی نسبت به این امر مانع از ایجاد هرگونه انحرافی در مسیر علمی جامعه باشند و هر ایده و نظریه‌ای از سوی هر جناحی که هدف تغییر این مسیر را دارد در نطفه خفه کند و با افراد خاطی با جدیت برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: زیرا رعایت اصول اخلاقی در این مسیر است که می‌تواند سبب تعالی جامعه شود و درصورت داشتن فضاهای علمی با رعایت اصول اخلاقی می‌توان در مسیر پیشرفت و ترقی در بازه زمانی کوتاه حرکت کرد و ایران اسلامی را به آن سطح از علم و معنویتی که شایسته آن است رساند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: توسعه اقتصادی را هم می‌توان با تقویت رابطه دانشگاه و صنعت ایجاد کرد زیرا زیربنای پیشرفت در بسیاری از عرصه‌های جامعه چرخه علم و فناوری است که پیشبرد مسیر توسعه استان مرکزی هم درگرو مشارکت همه‌جانبه و مستمر دانشگاه و صنعت است، بنابراین استان مرکزی به‌سبب داشتن ظرفیت منایب در زمینه صنعت و دانشگاه باید از قابلیت ارتباط این دو جامعه استفاده کند و از آن در مسیر کاهش بیکاری و افزایش رونق اقتصادی بهره ببرد.

وی ادامه داد: نقش قشر دانشجو در تمام عرصه‌های جامعه موثر است که یکی از آنها نقش تاثیرگذار این قشر در کنترل آسیب‌های اجتماعی است که می‌تواند با بهره‌گیری از توان علمی و فرهنگی خود به آگاهی‌بخشی مردم در زمینه آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

امام جمعه اراک عنوان کرد: پایین بودن آمار ازدواج و تولد، هجمه‌های فرهنگی دشمنان از طریق ابزارهای مختلف ارتباطاتی از جمله مشکلات قابل توجه جامعه هستند که دانشجویان باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به برطرف کردن آنها به‌صورت علمی و پژوهشی بپردازند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه مطالعه در دانشگاه‌ها به‌ویژه در میان اساتید پایین و درواقع ناچیز است و نیاز به تقویت دارد تا با بالا رفتن سطح علمی خود بتوانند دانشجویان را به‌لحاظ رشته‌های تخصصی و هم به‌لحاظ معنویت و تقوا یاری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.