یک تبعه بلژیکی امروز به کمک به مظنون اصلی حملات مرگبار پاریس و بروکسل متهم شد.

یک تبعه بلژیکی متهم به کمک به مظنون اصلی حملات پاریس و بروکسل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک بلژیکی 26 ساله امروز سه‌شنبه توسط دادگاهی در انگلیس به کمک مالی به «محمد ابرینی» مظنون اصلی حملات تروریستی مرگبار پاریس و بروکسل متهم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «زکریا بوفاسیل» و «محمد علی احمد» متهم به پرداخت مبلغ 3500 یورو به محمد ابرینی طی ماه ژوئیه سال 2015 در شهر «بیرمنگام» در مرکز انگلیس هستند.

محمد علی احمد طی روز 8 نوامبر گذشته در این ارتباط به عنوان به عنوان متهم و مقصر شناخته شد و یک قاضی نیز امروز سه‌شنبه مقابل دادگاه «کینگستون» در جنوب غربی لندن، به متهم بودن بوفاسیل رأی داد.

محمد ابرینی 31 ساله که در روز 9 آوریل گذشته دستگیر شد از زمان حملات پاریس و پس از آنکه در تصاویر دوربین‌های مداربسته در خودرویی همراه با عبدالسلام دیده شد، تحت تعقیب قرار داشت.

وی همچنین مظنون به پشتیبانی از حملات پاریس و «سن دنی» است که در روز 13 نوامبر 2015 منجر به کشته شدن 130 نفر شد.

زکریا بوفاسیل روز 15 آوریل گذشته در حین بازجویی در فرودگاه گاتویک لندن اتهامات وارده علیه خود را انکار کرد.

چندی پیش هسته تروریستی که گفته می‌شود با عبدالسلام صلاح و ابرینی در ارتباط بوده، در حمله به فرودگاه بروکسل و یک ایستگاه مترو در این شهر، بیش از 30 نفر را کشت و ده‌ها نفر را زخمی کرد. 

محمد ابرینی که از اعضای اصلی جنبش جهادگرایان بلژیک که در ارتباط با حملات 13 نوامبر پاریس متهم است و خود را به عنوان سومین عامل حمله به فرودگاه بروکسل معرفی کرده، پیشتر به مأموران تیم تحقیق بلژیک اعلام کرده بود که کماندوهای 22 مارس  ابتدا قصد انجام حمله در فرانسه را داشتند اما پس از آگاهی از سرعت عمل بازپرسان فرانسوی، نقشه خود را تغییر دادند و تصمیم گرفتند که حملات تروریستی خود را در شهر بروکسل انجام دهند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی مرگبار پاریس و بروکسل را که در آن به ترتیب 130 و 32 نفر کشته شدند، بر عهده گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.