رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: استکبارستیزی، تسلیم ناپذیری، دشمن شناسی، فداکاری و جوشکنی از مهم ترین پیام های دانشجویان است.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی: استکبارستیزی و دشمن شناسی پیام دانشجو است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل ازخبرگزاری ایرنا،  حجت الاسلام حمید روحانی شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: امام راحل در سال ۱۳۴۶ نخستین اعلامیه را از نجف به ایران به حوزه های علمیه و طلاب علوم اسلامی صادر کردند.
وی ادامه داد: در این پیام آمده بود که شما از نظر رژیم، مجرم هستید و جرم شما خدمت به قرآن، مخالفت با دستگاه چپاول و ظلم، دانش و عدم تسلیم کورکورانه در مقابل اجانب است.
وی تصریح کرد: این جرم را دانشگاهیان و نیروهای تحصیل کرده هم دارند و با مرارت ها و سختی ها مواجه هستند.
مؤسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: بزرگترین جرم دانشگاهیان و حوزوی ها علم و دانش آنهاست، دانشی که با بصیرت و حکمت و تزکیه نفس و خودسازی همراه است.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه علم همراه با غرور، تکبر و خودخواهی انسان را به بیراهه و خیانت می کشاند افزود: روحانی و دانشجویی که تحصیل را برای مدرک گرایی بخواهد نمی تواند برای کشور، ملت و آرمانهای دینی و وطنی فردی مفید باشد.
وی تأکید کرد: در قرآن نیز آمده که اگر علم با تزکیه نفس و خودسازی و بصیرت همراه باشد می تواند برای جامعه مفید باشد در غیر این صورت این علم انسان را از کوری و نابینایی نجات نمی دهد.
حجت الاسلام روحانی گفت: هدف دانشجویانی که در سال ۱۳۳۳ به شهادت رسیدند این بود که در راه رسالت علمشان، در برابر جهان خواران بایستند، با استکبار جهان خوار بستیزند و از آنجایی که دانشگاه و حوزه های علمیه دنبال آگاهی و بصیرت بودند برای دشمن مانع بزرگی به شمار می رفتند.
وی گفت: نهضت امام راحل در شرایطی آغاز شد که حوزه و دانشگاه را با رژیم شاهنشاهی در مقابل هم قرار داده بودند و امام خمینی (ره) در مدت کوتاه کاری کردند که در نخستین تظاهراتی که در ایران در سال ۱۳۴۲ رخ داد دانشجویان به خیابان ریختند و شعار آیت الله خمینی پیروز است را سر دادند.
وی با اشاره به اینکه امام با دانشگاهیان ارتباط ناگسستنی داشت اظهار کرد: زمانی که امام خمینی (ره) در نجف اشرف بود نامه های زیادی بین ایشان و دانشگاهیان رد و بدل می شد.
وی خاطرنشان کرد: برخی رجال سیاسی آن زمان که ملیت را دنبال می کردند چشم امیدشان به آمریکا بود اما دانشجویان می دانستند که آمریکا ضد بشریت است و جز منافع استعماری هدفی ندارد.
حجت الاسلام روحانی گفت: دانشجوی با بصیرت، فرزند انقلاب است و راه امام حسین (ع) را شناخته است.
وی افزود: نباید برای حفظ جان، در مقابل دشمن دست از حرکت و نبرد کشید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.