حسنی گفت: آجیل‌های تولید داخل قیمتش تفاوت چندانی نداشته اما اقلامی که به صورت قاچاق و وارداتی از کشورهای دیگر به بازار داخل می رسد قیمتش تغییر کرده و در برخی اقلام حتی افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت آجیل شب یلدا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران در رابطه با وضعیت این روزهای بازار گفت: به دلیل نزدیک شدن به ایام شب یلدا تا حدی بازار برخی از کالاها از جمله آجیل داغ شده  که البته برخی از اقلام خشکبار نیز قیمتش تغییر کرده است.

وی افزود: فعلا آجیل‌های تولید داخل قیمتش تفاوت چندانی نداشته است اما اقلامی که به صورت قاچاق و وارداتی از کشورهای دیگر به بازار داخل می رسد قیمتش تغییر کرده و در برخی اقلام حتی افزایش 20 درصدی داشته است.

عضو اتحادیه بنکداران گفت: در حال حاضر قیمت پسته اکبری دست چین 58 هزار تومان، پسته کله قوچی 50 هزار تومان، پسته احمد آقایی 38 هزار تومان، پسته فندوقی 35 هزار تومان، بادام شور اعلا هم خام و هم شور   44 هزار تومان، بادام هندی سایز 320، 60 هزار تومان و سایز 240، 70 هزار تومان بوده، تخمه کدویی گوشتی و شور به ترتیب 20 و 18 هزار تومان، تخمه ژاپنی دست چین 25 هزار تومان و اعلا آن 20 هزار تومان است.

 وی تأکید کرد: مغز فندوق ترکیه که به صورت قاچاق وارد کشور می شود قیمتش 48 هزار تومان و مغز گردوی خارجی شیلی و امریکا نیز  از 45 تا 48 هزار تومان است،در کل کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود 10 تا 15 درصد افزایش قیمت داشته از جمله بادام هندی و مغز گردوی شیلی و آمریکایی.

حسنی تصریح کرد: شکر بازار آرامی دارد اما بازار برنج خارجی به دلیل بالارفتن و تغییرات دلاری 200 تومان افزایش یافته است اما برنج اعلا ایرانی کماکان بر روی 12 هزار و 500 تومان ثابت مانده است، لوبیا چیتی نیز از جمله کالاهایی است که در هفته های اخیر 20 درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.