همایش ملی یاوران وقف با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

ترویج حکم الهی و فرهنگ وقف وظیفه سازمان اوقاف است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ملی یاوران وقف صبح امروز چهارشنبه ۱۷ آذر با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،   حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاونت فرهنگی اوقاف کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزاده رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از متولیان موقوفات و مسئولین اوقاف استان‌ها در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.  


در این همایش حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال جاری با تصمیم ستاد مرکزی سازمان اوقاف دهه‌ای را به عنوان دهه وقف داشتیم که بر اساس نیازهای جامعه وقف هرروز را نامگذاری کردیم.  

وی افزود: همایش یاوران وقف در بسیاری از استان‌ها برگزار شد که هدف از آن تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بود.
 
شرفخانی در خصوص دغدغه‌های خیرین خاطرنشان کرد: از سال گذشته ابلاغیه‌ای را به کل کشور داشتیم تا خیرینی که دغدغه خاصی در عرصه وقف دارند، مانند محرومیت زدایی و تعلیم و تربیت،   بتوانند با تشکیل انجمن هایی برای ایجاد وقف جمعی و فردی به اهداف خود دست یابند.  

وی افزود: یکی از برنامه‌های دهه وقف برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی بود که برخی از آنها مانند وقف و سلامت که با همکاری وزارت بهداشت انجام شد، به صورت ملی برگزار شد. البته ما تفاهمنامه‌ای را با این وزارتخانه در جهت ارتقای وقف در عرصه بهداشت و درمان امضا کرده‌ایم که باید بیشتر به آن پرداخته شود.  

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از بیمارستان‌های دولتی کشور موقوفه محسوب می‌شوند و هشت بیمارستان توسط خیرین در حال ساخت و ساز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.