نوشهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر از ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در بخش کجور این شهرستان خبر داد.

چنار ۷۰۰ ساله در نوشهر ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اسحاقی با اشاره به اهمیت و جایگاه منابع طبیعی در زندگی بشری گفت: منابع طبیعی و محیط‌زیست می‌تواند بخشی از میراث ارزشمند باشد که پاسداشت از آن در حقیقت حفظ زندگی سالم همراه با آرامش است.

وی با بیان اینکه بخش کوهستانی کجور قدمتی چندین هزار ساله دارد، اظهار کرد: در تحقیقات و کاوش‌های علمی انجام شده از گذشته تاکنون نشان از آن دارد که بخش کجور همواره میزبان بسیاری از اقدام و تمدن‌ها در طول تاریخ بوده است و این امر جایگاه بخش کجور را در میان مناطق فرهنگی و تاریخی بسیار با اهمیت کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر بیان کرد: در کنار فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در حفظ و حراست از میراث‌های کهن و تاریخی می‌شود، ثبت و شناسنامه‌دار کردن آثار از دغدغه‌های میراث فرهنگی در مازندران است.

این مسؤول تصریح کرد: در تازه‌ترین اقدامات و فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر، درخت چنار با قدمت ۷۰۰ سال در روستای «کینج» بخش کوهستانی کجور در فهرست آثار ملی ثبت شد.

اسحاقی اظهار کرد: درخت تنومند و با شکوه چنار در روستای «کینج» همواره یکی از مقاصد مهم و اصلی گردشگران داخلی و خارجی و دوست‌داران و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست بوده است و بر همین اساس میراث فرهنگی همه تلاش و همت خود را برای حفظ و حراست و ثبت ملی این درخت به کار گرفت تا بالاخره موفق به ثبت ملی آن شد.

وی درباره برنامه‌های میراث فرهنگی برای مناسب‌سازی اطراف این درخت ۷۰۰ ساله برای سهولت در امر گردشگری روستایی و طبیعی، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از این اثر طبیعی از خواسته‌ها است و شورا، دهیاری و مردم روستای «کینج» در این مورد همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر گفت: وجود چنین میراث طبیعی می‌تواند نقش مهمی را در رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.