ابراهیم عیسی مدیر مسئول روزنامه «المقال» و یکی از روزنامه نگاران مشهور مصری نزدیک به عبدالفتاح السیسی در اظهاراتی گفت: ویرانی های حلب ناشی از حمایت عربستان سعودی از شورشیان سوریه است،

ابراهیم عیسی: حکام عربی که از شورشیان سوریه حمایت می کنند، خودکامه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  شفقنا، عیسی که در شبکه تلویزیونی «القاهره و الناس» سخن می گفت، اظهار کرد: مصر فعالیت های خود برای حل بحران سوریه را آغاز کرده و از ویرانی هایی که عربستان در کشور برادر خود به بار آورده، خود را دور نگاه داشته است.

این تحلیلگر مصری با اشاره به اینکه حکام عرب همگی خودکامه هستند و کشورهایی عربی که از شورشیان سوریه حمایت می کنند، ذره ای درباره دموکراسی نمی دانند، تاکید کرد:همه حکام عربی که در جنگ سوریه مشارکت دارند، خودکامه و دیکتاتور هستند. نمی توان ادعا کرد که ملت هایشان در آزادی زندگی می کنند و موضوع آنها سوریا نیست زیرا آنها از تروریست ها حمایت مالی می کنند تا سوریه را تخریب کنند.

او با اشاره به اینکه تخریب سوریه با حمایت نفتی عربستان و دیگر کشورها از تروریست ها صورت می گیرد، افزود: بشار اسد حلب را بمباران نمی کند بلکه اماکن حضور تروریست ها را هدف قرار می دهد. رسانه های مصر نباید از رسانه های سعودی تبعیت کنند. گروههایی که در حلب حضور دارند مخالفان سوریه نیستند بلکه تروریست هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.