یزد- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: مسئله آب در کشور جدی است و این مسئله در استان های کویری تبدیل به بحران شده است که باید با همفکری مسئولان و جلب مشارکت های مردمی بر این مشکل فائق آمد.

بحران آب در استان های کویری جدی است

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اصغر رفاهی در نشست با مسئولان مرتبط با امور آب در استان یزد اظهار کرد: باید با تعامل ، هماهنگی و هم افزایی از تمامی ظرفیت های سازمانی منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی بهره گرفت و با توجه به خشکسالی های پی در پی و کمبود نزولات جوی برای غالب شدن بر بحران آب برنامه ریزی کرد و گام برداشت .

وی افزود: با توجه به گرمی هوا در استان های کویری و نیاز رو به افزایش به آب اعم از آب شرب، بهداشت، کشاورزی و صنعت و همچنین استحصال بی رویه از منابع زیر زمینی و مواجهه جامعه با معضل حفاری چاه های غیر مجاز و نیز بهره بردارای غیر مجاز از منابع مجاز، لزوم و ضرورت برخورد جدی با متخلفین این عرصه را مسجل ساخته است.

این مقام قضایی با بیان این که آب به عنوان امانتی در دست نسل حاضر و برای تحویل به نسل آینده است، تصریح کرد: ضرورت دارد که به شکل جامعی با پدیده استفاده بی رویه و غیر مجاز از آب ها مقابله کرد و ضمن تذکر وظایف دستگاه های مختلف ، اقدامات پیشگیرانه در این رابطه را تدوین و اجرایی نمود.

وی از برگزاری همایش ملی با موضوع بحران آب ، جرائم و آسیب ها ؛ از علت شناسی تا پیشگیری خبر داد و گفت: محور های این همایش، جرائم مرتبط با صنعت آب با بررسی حفر چاه های غیر مجاز ، اضافه برداشت از چاه های مجاز، آسیب شناسی قانون توزیع عادلانه آب و قانون تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری و آسیب شناسی رویه های اجرایی و قضایی در زمینه پیشگیری و مقابله با حفر چاه های غیر مجاز می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: برای حصول نتایج کاربردی در نشست تخصصی که در آذر ماه به میزبانی استان فارس و با حضور برخی از مقامات کشوری و معاونان اجتماعی استان های اصفهان ، بوشهر ، کرمان و یزد برگزار خواهد شد، باید ضمن علت شناسی استفاده غیر مجاز از منابع آب ، پیشنهاد های اجرایی در سطح ملی و استانی جمع آوری و تدوین گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.