محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به ژاپن سفر کرده است، چهارشنبه شب به وقت محلی در ضیافت شام همتای ژاپنی خود شرکت کرد و گفت: تنها راه حل بحران های سوریه، یمن وبحربن دست کشیدن سعودی ها از حمایت ازگروههای تروریستی است.

ظریف: راه حل بحران های سوریه، یمن وبحربن دست کشیدن سعودی هاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف دراین ضیافت شام با فومیو کشیدا وزیرخارجه ژاپن درخصوص مسائل منطقه ای گفتگو کرد.
ظریف در پاسخ به نقطه نظرات وزیرخارجه ژاپن در رابطه با آزمایش های هسته ای کره شمالی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص سلاح های هسته ای یک موضع ثابت دارد و مخالف داشتن سلاح های هسته ای در تمام دنیا می باشد و بر این باور است که سلاح های هسته ای برای هیچ کشوری امنیت ایجاد نمی کند. معتقدیم مشکلات و بحران ها در همه مناطق از جمله در منطقه شرق آسیا از طریق گفتگو قابل حل و فصل می باشد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به درخواست وزیرخارجه ژاپن مبنی بر کمک به حل بحران های منطقه ای درسوریه، یمن و بحربن اظهار داشت: تنها راه حل این بحران ها دست کشیدن سعودی ها از حمایت از گروههای تروریستی و پذیرش راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای می باشد. مشکلات این کشورها بایستی ازطریق گفتگوهای سیاسی حل و فصل شود.
وزیر امورخارجه ژاپن نیز گفت: با نظر شما در خصوص لزوم حل بحران ها از طریق راه حل سیاسی کاملا موافق بوده و در این مسیر تلاش می کنیم.
وزیرخارجه ایران دیروز بعد از دیدار از کشورهای هند و چین و مذاکره با مقامات سیاسی و اقتصادی این کشورها، به ژاپن سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.