ساری- در دومین نشست پرداخت بیمه خسارات ناشی از حمله پلنگ به دامداران محلی، خسارت دامداران آسیب دیده چهار استان کشور پرداخت شد.

جریمه شکار پلنگ ۱۶ برابر شد/خسارت حلمه پلنگ به دامداران چهار استان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور ظهر چهارشنبه در«دومین نشست پرداخت بیمه خسارات پلنگ به دامداران محلی» در ساری گفت: جریمه شکار پلنگ افزایش ۱۶ برابری داشته است.

علی تیموری افزود: به کمک اساتید محیط زیست، برنامه حفاظت از گونه های  نادر در سال گذشته تدوین شد و جریمه پنج میلیون تومانی شکار پلنگ، به هشتاد میلیون تومان افزایش یافت.

وی نقش مردم در حفاظت از گونه های در معرض انقراض  را انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: تا مردم نخواهند در بحث های زیست محیطی اتفاقی نخواهد افتاد.

همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در این مراسم گفت: مبلغ ٧٢ میلیون تومان به دامداران خسارت دیده از حمله پلنگ از سوی «بیمه ما» پرداخت شد.

عباسعلی منصور کیایی افزود: از ۹ گونه گربه سانان که در مازندران زندگی می کنند، پلنگ در معرض انقراض قرار دارد.

در ادامه مدیر عامل بیمه ما گفت: حرکت فرهنگی و مسئولیت اجتماعی از سوی بیمه ما برای حفاظت از گونه تحت انقراض پلنگ ایرانی صورت گرفته است.

مجید صفدری اضافه کرد: بابت دو قلاده پلنگ از بین رفته در سالجاری مبلغ ١٢٠میلیون تومان به صندوق ملی محیط زیست پرداخت گردید.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این همایش از مدیران درخواست نمودند تمام تلاش خود را برای حراست و حفاظت از محیط زیست بکار گیرند.

نبیان با اشاره به اینکه صنعت بیمه نقش مهمی در حفظ گونه های در معرض انقراض دارد، از مردم خواست در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

در پایان این مراسم، چک های خسارات به دامداران آسیب دیده از حمله پلنگ در استانهای مازندران، گیلان، یزد و ایلام تحویل شد.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.