یک اندیشکده آمریکایی نوشت این کشور باید برای مقابله با انقلابیون یمنی، کمک‌های بیشتری به عربستان ارائه کند.

آمریکا باید برای مقابله با موشک‌های «نجم الثاقب» انقلابیون یمن به عربستان کمک کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اندیشکده «واشنگتن» در گزارشی با اشاره به تلفات وارده بر عربستان در نبرد علیه انقلابیون یمن، شلیک موشکی آن‌ها علیه ارتش عربستان و البته کشتار غیر نظامیان در حملات ائتلاف به رهبری ریاض و تلاش برای شکست مقاومت نظامی و سیاسی در یمن، نوشته است که آمریکا باید حمایت‌های خود از عربستان را افزایش دهد.

این اندیشکده نوشت: نظامیان حوثی و ارتشیان وفادار به «علی عبدالله صالح» رییس جمهور سابق یمن از مناطق مرزی حملات راکتی و موشکی بسیاری را در پاسخ به حملات هوایی عربستانی‌ها علیه مواضع خود و غیرنظامیان یمنی انجام داده‌اند. اینک خطوط مرزی دو طرف نقطه درگیری مداومی شده و آمریکا و دیگر بازیگران بین‌المللی باید راه‌های دیپلماتیکی و نظامی را برای حل و فصل بحران یمن بکار بندند.

بر این اساس، آمریکا باید با افزایش فشار جهت تحریم‌های تسلیحاتی بر انقلابیون یمنی اطمینان را به ریاض بازگرداند. این اقدام کمکی برای ممانعت در مسیر تجهیز مجدد یمنی‌ها به موشک‌های بالستیک و راکت‌های تاکتیکی به ویژه سامانه موسوم به «نجم الثاقب» خواهد شد.

این اندیشکده در ادامه می‌نویسد: علاوه بر این، واشنگتن می‌تواند با کمک سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» خود حمایت مداوم از عربستان را در زمینه‌های دیگر چون تامین امنیت مرزی و دفاع شهری تقویت کند.

بر این اساس، واشنگتن می‌تواند به منظور کمک به اجرای صحیح و دقیق دفاع موشکی عربستانی‌ها و مواجهه علیه موشک‌های یمنی‌ها و پرتابگرهای آن‌ها، سامانه‌های متحرک راکتی «HIMARS» را در شهرهای مهم عربستان چون جده که مکان کنسولگری بزرگ آمریکا و تعداد زیادی از غیرنظامیان آمریکایی است، مستقر کند.

در انتهای این مطلب آمده است: آمریکا با افزایش حمایت این‌چنینی از عربستان می‌تواند حسن نیت کافی را برای متقاعد کردن رهبری آل سعود به کاهش حملات هوایی علیه حوثی‌ها در استان صعده که به طور بالقوه گامی حیاتی برای برقراری محدودیت در هدف‌گیری غیر نظامیان و از سرگیری گفت‌وگوهای صلح بین‌المللی است، نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.