کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا ۹ ماه از برجام می‌گذارد و با حالتی که انتظار می‌رفت با رفع محدودیت‌های تحریمی شرایط اقتصادی کشور بهتر شود اما عملاً اتفاقی نیفتاده است.

با گذشت ۹ ماه از برجام  هنوز عملاً اتفاقی نیفتاده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهارداشت: با بررسی عددهای بودجه می‌بینیم که با این شرایط اقتصادی فقط باید بودجه کشور مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری‌ها انجام شود گفت: تقریبا ۹ ماه از برجام می‌گذارد و با حالتی که انتظار می‌رفت با رفع محدودیت‌های تحریمی شرایط اقتصادی کشور بهتر شود اما عملاً اتفاقی نیفتاده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی که اعلام می‌شود؛ افزایش پیدا کرده است صحیح به نظر نمی‌رسد افزود: این شفاف است که نرخ رشد اقتصادی کشور متاثر از نفت است.

وی با بیان اینکه البته کار مهمی در وزارت نفت پیگیری شده و برگشت بازار ایجاد شده است خاطرنشان کرد: این موضوع هم اگر چه قابل تقدیر است اما میزان فروش معلوم و نرخ رشد اقتصادی نیز معلوم می‌شود.

پورابراهیمی افزود: با اقدامات اخیر انجام شده در وزارت نفت، عربستان چاهی را که برای ما کنده بود امروز خودش درون چاه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در هر صورت بودجه کشور از سه سرفصل تامین می‌شود تشریح کرد: فروش نفت، دریافت مالیات و همچنین فروش اوراق بهادار موضوعات این سه سرفصل است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در شش ماهه اول سال جاری بودجه کشور ۶۵ درصد از محل فروش نفت، ۸۵ درصد از محل مالیات و ۲۵ درصد از محل اوراق بهادار محقق شده است.

وی با بیان اینکه در تامین بودجه از محل فروش نفت تاکنون ۴۳ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار داریم تاکید کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد بودجه کشور نیز هزینه‌های جاری است و بودجه عمرانی که اختصاص داده شده؛ تخصیص پیدا نکرده و بر این اساس باید با واقعیات تصمیم‌گیری کرد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش از سال ۹۳ پرداخت نشده است، گفت: آموزش و پرورش سنوات گذشته پرسنل خود را پرداخت نکرده و صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی تشکیل شده که باید این مشکلات را پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان به محل فساد در اقتصاد کشور در همه دولت‌ها تبدیل شده است خاطرنشان کرد: همین الان آموزش و پرورش در شهرهای بزرگ حدود ۶۰ کیلومتر بر تجاری در بهترین نقاط شهر دارد که می‌تواند با تغییر وضعیت درآمد ایجاد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.