وزارت دفاع روسیه دو گردان نظامی متشکل از نیروهای ویژه چچنی را برای حفاظت از پایگاه هوایی حمیمیم محل استقرار یگان هوافضا و مرکز روسی نظارت بر آتش بس به سوریه اعزام می کند.

نیروهای ویژه چچنی به سوریه اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: گردان های «واستوک» و «زاپاد» وابسته به وزارت دفاع روسیه مستقر در جمهوری چچن، برای حفاظت از پایگاه هوایی حمیمم عازم سوریه می شوند.
روزنامه روسی ایزوستیا روز پنجشنبه به نقل از مقام وزارت دفاع روسیه بدون ذکر نام نوشت: نیروهای دو گردان چچنی که تجربه کافی برای عملیات در نظر گرفته شده دارند، از اواخر ماه گذشته آماده اعزام به سوریه شده اند.
اعضای این دو گردان که در واقع نیروهای ویژه چچنی هستند، در عملیات ضدتروریستی در جمهوری چچن و برقراری نظام و آرامش فعالیت های گسترده ای انجام داده اند.
دو گردان واستوک و زاپاد همچنین در مناقشه سال ۲۰۰۸ اوستیای جنوبی در چارچوب عملیات نیروهای روسیه برای بیرون راندن واحدهای ارتش گرجستان از منطقه شرکت کردند.
پاسداری از واحدهای مین روب وزارت دفاع روسیه در لبنان نیز از دیگر اقدام های این دو گردان در سال ۲۰۰۶ است.
براساس برنامه اعلام شده، گردان های واستوک و زاپاد اواخر ماه دسامبر جاری، ماموریت خود برای محافظت از پایگاه حمیمم روسیه در سوریه شروع می کنند.
روسیه از مهر ماه سال گذشته تاکنون عملیات ضدتروریستی در سوریه را به درخواست دولت این کشور اجرا می کند و برای این هدف انواع بمب افکن ها، بالگردهای نظامی، سامانه های پدافند هوایی موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را در پایگاه هوایی حمیمم مستقر کرده است.
اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشاند، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفت و میلیون ها آواره برجای گذاشت و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.