عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از کاهش ۲۰ درصدی حق بیمه زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه ۹۶ گفت: دولت باوجود داشتن بدنه کارشناسی قوی، هم از دادن برنامه ای محکم و جامع الاطراف امتناع می کند و هم اولویت های کشور را برای تخصیص اعتبار در لایحه بودجه نادیده می گیرد. 

بی برنامگی دولت عامل افزایش آسیب های اجتماعی

«کاهش ۲۰درصدی اعتبار حق بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانوار»؛ تیتر خبری بود که روی خروجی خبرگزاری ها رفت.

ذیل خبر آمده بود: «اعتبار موضوع حق بیمه زنان خانه‌دار متأهل با اولویت زنان سرپرست خانوار با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال جاری مبلغ ۲۴۰.۰۰۰ میلیون ریال برای سال آینده از سوی دولت پیش‌بینی شده است.»

اما اینکه چرا حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط دولت در بودجه سال آینده کاهش یافته موضوعی بود که با رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت مطرح کردیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مساله زنان سرپرست خانوار در حوزه آسیب های اجتماعی قرار می گیرد گفت: این موضوع علیرغم اهمیت، متاسفانه در لایحه بودجه به صورت کمرنگ به آن پرداخته شده است.

اینکه مجلس در بررسی لایحه بودجه حتما به حوزه آسیب های اجتماعی توجه خواهد کرد موضوعی بود که نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به آن اشاره کرد.

وی این را هم گفت که این مساله باید در برنامه ششم هم مورد توجه و تاکید دولت قرار می گرفت اما ۲ سال است که مجلس از دولت بر سر ارائه برنامه ششم گلایه دارد؛ توضیح خضری هم این بود که متاسفانه دولت تنها احکام برنامه را ارائه می کند که چندان جنبه اجرایی نداشته و نمی توان به صورت جدی به آنها پرداخت.

خضری به بودجه اختصاص یافته به سازمان ها و ارگان هایی که در موضوعات مرتبط با کودکان کار، معتادان و بهبودیافتگان و مسائلی از این دست فعالیت می کنند هم اشاره کرد و گفت: اینگونه آسیب های اجتماعی مساله اول کشور ماست و رهبری معظم انقلاب هم بارها بر آنها تاکید داشته اند.

آخرین گلایه این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم عدم برنامه ریزی درست توسط دولت بود؛ اینکه دولت باوجود داشتن بدنه کارشناسی قوی، هم از دادن برنامه ای محکم و جامع الاطراف امتناع می کند و هم اولویت های کشور را برای تخصیص اعتبار در لایحه بودجه نادیده می گیرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.