دادگاه عالی بنگلادش احکام مجازات رهبر یک گروه افراطگرای غیرقانونی در این کشور و دو تن از همدستانش را در ارتباط با دست داشتن در حمله سال ۲۰۰۴ به یک مقام انگلیسی، تایید کرد.

تایید حکم اعدام رهبر یک گروه افراطگرای دیگر در بنگلادش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وکلای مدافع مفتی عبدالهنان، رهبر گروه افراطگرای "جنبش جهاد اسلامی بنگلادش" گفتند، درخواست تجدید نظر در حکم امروز دادگاه عالی بنگلادش علیه موکلشان را مطرح خواهند کرد هر چند که به ندرت چنین تجدید نظرهایی صورت می‌گیرد.

عبدالهنان و دو همدستش به هماهنگی حمله با نارنجک به کمیسیونر عالی انگلیسی با اصالت بنگلادشی به نام انور چودری و کاروان همراهش به هنگام بازدید او از یک بنای مشهور اسلامی در شمال شرق شهر سیلهت در سال ۲۰۰۴ متهم شده بودند. چودری در این حمله آسیبی ندید اما سه افسر پلیس کشته و ۷۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

دولت بنگلادش تاکنون چندین تن از رهبران گروه‌های افراط‌گرای این کشور از جمله موتیر رحمان نظامی، رهبر حزب "جماعت اسلامی" را اعدام کرده است.

محاکمه این متهمان در سال ۲۰۰۸ برگزار شد و در جریان این محاکمه عبدالهنان به اعدام و دو همدستش نیز در ارتباط با این حمله به حبس ابد محکوم شدند.

عبدالهنان در اواخر دهه ۱۹۹۰ رهبری گروه حرکت جهاد اسلامی را بر عهده گرفت. این گروه در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و عمده اعضای آن را بنگلادشی هایی که برای جنگ با نیروهای شوروی به افغانستان رفته و دوباره بازگشته بودند، تشکیل می دادند.

این گروه به عنوان مقصر چندین حمله تروریستی دیگر در بنگلادش معرفی شده است. عبدالهنان همچنین در ارتباط با یک حمله دیگر در سال ۲۰۰۱ که باعث کشته شدن ۱۰ نفر در جریان جشنهای آغاز سال نو شد نیز به اعدام محکوم شده است.

او همچنین در حال محاکمه شدن در ارتباط با حمله دیگری در سال ۲۰۰۴ است که در آن با نارنجک به شیخ حسینه، نخست وزیر فعلی بنگلادش که در آن زمان رهبر مخالفان دولت بود، حمله شد. این حمله ۲۴ کشته بر جای گذاشت هر چند که حسینه آسیبی ندید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.