در سالروز شهادت 'امام حسن عسکری' (ع)، شهر 'سامراء' در استان 'صلاح الدین' در ۱۲۰ کیلومتری شمال بغداد پذیرای هزاران زایر و شیفته و محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است.

سامراء در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ خیل عظیم زایران از داخل و خارج عراق که تلویزیون دولتی این کشور از آن به عنوان 'زیارت میلیونی' یاد کرده است، از ساعات اولیه بامداد امروز (پنجشنبه) به شهر سامراء رسیدند و در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
زایران عراقی و خارجی که در بین آنها زایران ایرانی نیز حضور دارند، با زیارت مزارهای مطهر امامین عسکریین (ع)، در آیین های عزاداری و سوگواری که به این مناسبت در داخل حرم مطهر و اطراف آن در حال برگزاری است، شرکت کردند.
عزاداران همچنین با حضور در 'مقام غیبت امام عصر' (عج)، با قرائت 'دعای فرج'، برای تعجیل ظهور 'امام زمان' (عج) و رفع مشکلات و برقراری آرامش در جهان اسلام و پایان یافتن آفت تروریسم از کشورهای اسلامی، دست به دعا برداشتند.
آستان مقدس عتبه امامین العسکریین (ع) که پیش بینی کرده بود، امسال بر خلاف سنوات گذشته، سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان شاهد حضور میلیونی زایران از نقاط مختلف عراق و خارج آن باشد، برای این زیارت از چند روز گذشته تمهیدات لازم را اتخاذ کرده است.
در این راستا موکب ها (مراکز پذیرایی از زایران) از شهرهای مختلف عراق به شهر مقدس سامراء عزیمت کرده و با برپایی خیمه های عزاداری، پذیرایی و استقبال از زایران امامین عسکریین (ع) را در داخل شهر و مسیرهای منتهی به سامراء آغاز کردند.
فرماندهی امنیت سامراء نیز با هماهنگی با آستان مقدس عتبه امامین عسکریین (ع) تدابیر امنیت ویژه ای برای این زیارت فراهم کرده است.
بیش از سه هزار داوطلب از شهرهای مختلف عراق و داخل شهر سامراء در این مراسم مشارکت کرده اند تا حرکت زایران به داخل و خارج شهر و اطراف حرم مطهر به صورت روان صورت بگیرد.
همچنین وزارتخانه های مختلف عراق وسایل نقلیه لازم را برای انتقال زایران فراهم کرده و وزارت بازرگانی این کشور در این خصوص اعلام کرد که ۱۰۰ دستگاه خودرو جمعی برای جابجایی زایران به داخل و خارج شهر فراهم کرده است.
از طرفی رزمندگان 'تیپ العباس' (ع) وابسته به تولیت آستان مقدس عباسی (ع) تحت پوشش تشکیلات 'الحشد الشعبی' عراق، مهمترین نیروی مردمی شرکت کننده در این مراسم است که در تدابیر امنیتی با فرماندهی امنیت سامراء مشارکت می کند.
گزارش ها از سامراء حاکی است که از صبح امروز لحظه به لحظه به تعداد زایران امام عسکریین (ع) افزوده می شود و در عین حال خدمات دهی و پذیرایی از زایران همپای آن جریان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.