رئیس جمهوری آذربایجان قانونی را که اخیرا پارلمان این کشور درباره افزایش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسانده بود، تأیید کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان قانون افزایش همکاری‌ها با ایران را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روابط عمومی ریاست‌جمهوری آذربایجان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، «الهام علی‌یف» رئیس‌جمهور این کشور، بیانیه باکو در خصوص تعمیق همکاری‌ها میان آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را امضا کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پارلمان آذربایجان در پایان ماه اکتبر، بیانیه باکو در خصوص افزایش همکاری‌ها با ایران را تصویب کرده بود.

روابط عمومی ریاست‌جمهوری آذربایجان در بیانیه امروز خود تأکید کرد: «رئیس‌جمهور آذربایجان قانون مربوط به بیانیه مشترک رؤسای جمهور آذربایجان، جمهوری اسلاامی ایران و فدراسیون روسیه را تصویب کرده است».

بر اساس این گزارش، نخستین نشست سه‌جانبه میان آذربایجان، ایران و روسیه در تاریخ ۸ آگوست در باکو برگزار شد. در این نشست، سه کشور درباره طیف گسترده‌ای از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کردند. افزایش همکاری‌های سه‌جانبه در خصوص پروژه‌های خاص نیز از جمله این گفت‌وگو بود.

بنا بر این گزارش، بیانیه مشترک به امضا رسیده توسط روسای جمهور سه کشور روسیه، ایران و آذربایجان با هدف تقویت همکاری‌های سه جانبه در حوزه‌های مختلف، افزایش گفت‌وگوهای سیاسی و توسعه زیرساخت های ارتباطی و حمل و نقل صادر شده بود. طرفین همچنین متعهد شدند تا تلاش‌های مشترکی برای مبارزه با تروریسم، قاچاق اسلحه و مواد مخدر در منطقه صورت دهند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.