اراک- استاندار مرکزی گفت: زمین مورد نیاز ایستگاه راه آهن شهرستان ساوه تا پایان آذرماه جاری هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

 زمین مورد نیاز ایستگاه راه آهن ساوه باید تعیین تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از روند ساخت ایستگاه راه آهن ساوه با اشاره به موقعیت اقتصادی ساوه اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه اقتصادی شهرستان ساوه، ساخت ایستگاه راه آهن و توسعه شبکه ریلی این شهرستان در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

وی افزود: استاندار مرکزی ادامه داد: با تخصیص اعتبار لازم محور دسترسی ساوه به این ایستگاه به طول ۱۰ کیلومتر تعریض و ایمن سازی می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به نامناسب بودن محور دسترسی شهر ساوه به ایستگاه راه آهن گفت: از آنجاکه این محور روستایی است و متصل‌کننده چند روستای بخش مرکزی ساوه به این شهر می باشد، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و با راه‌اندازی این ایستگاه حجم تردد در این محور افزایش می یابد.

زمانی قمی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات توسعه شبکه ریلی شهرستان ساوه را زمین ایستگاه راه آهن این شهرستان است که مدیریت ارشد استان با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور به دنبال رفع نواقص موجود و تامین زمین مورد نیاز ایستگاه راه آهن این شهرستان است.

وی تامین خدمات آب، برق، تلفن، گاز و محورهای دسترسی را از دیگر مشکلات ساخت ایستگاه راه آهن ساوه عنوان کرد و گفت: این مهم نیز در کمیسیون استانی مورد بررسی قرار می گیرد و مسئولان نهادهای خدماتی ذیربط باید در اسرع وقت نسبت به تامین این خدمات اقدام کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برخورداری ساوه از خط راه آهن می‌تواند زمینه ‌ساز توسعه و آبادانی هرچه بیشتر این شهرستان باشد و همچنین راه اندازی ایستگاه راه آهن این شهرستان سیل عظیم سرمایه گذاران صنعتی را به ساوه به دنبال دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.