ساری- رئیس انجمن ضایعه نخاعی مازندران گفت: اگر سالمندان را به افراد کم توان اضافه کنیم ۲۰ درصد جامعه کم توان هستند.

معلولان خواستار حقوق مساوی با شهروندان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بنیامین محسنی ساروی ظهر پنج شنبه در بازدید شهردار و اعضای شورای اسلامی ساری از مرکز ضایعه نخاعی آرامش گفت: برای کامل شدن فرایند توانبخشی بیماران نخاعی، استخری برای آب درمانی بیماران  نیاز است که امید می رود شهرداری در این راستا کمک کند.

رئیس انجمن ضایعه نخاعی مازندران مشکل دیگر مرکز را سیستم گرمایشی دانست و ادامه داد: معلولان بعلت گردش خون کم در پایین تنه، دچار سرمازدگی می شوند وزودتر باید این مشکل رفع شود.

محسنی ساروی با بیان اینکه معلولین هم باید از امکانات برابر شهروندی برخوردار شوند، اضافه کرد: مناسب سازی معابر یکی از خواسته های معلولان است.

وی یادآور شد: بخشی از تجهیزات مرکز ضایعات نخاعی آرامش ساری توسط سفارت ژاپن تامین شده است.

وجود مرکز جامع توانبخشی برای مازندران ضروری است

در ادامه مدیرکل بهزیستی مازندران بر لزوم ایجاد مرکز جامع توانبخشی برای معلولین استان تاکید کرد و خواستار همکاری شهرداری ساری در راه اندازی این مرکز شد.

سعید آرام افزود: معلولان ضایعه نخاعی در مواجه با معلولیت دچار مشکل بوده و در حدفاصل بیمارستان تا خانه، نیاز به اقدامات توانبخشی، روانشناسی و آموزش دارند و وجود چنین مراکزی در سطح شهرها ضروری است.

وی از وجود ۸۶۸ معلول ضایعه نخاعی در مازندران خبر داد و ادامه داد: شهرداری ساری اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی معابر و پارک ها و ایجاد خط سیر نابینایان داشته است.

همچنین معاون توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: مهمترین مشکل معلولان در استان نامناسب بودن فضای اداری است و دسترسی به این اماکن بسیار سخت است.

عبدالرضا قلندری با اشاره به اینکه در ساری شاهد انقلابی در بحث مناسب سازی فضای شهری هستیم، افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد جامعه به مناسب سازی نیاز دارند و تا سال  ۲۰۵۰ که ۵۰ درصد جامعه را سالمندان تشکیل می دهند  اقدامات مناسبی صورت نگیرد دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

۴۰ کیلومتر مناسب سازی در ساری انجام شد

همچنین شهردار ساری از مناسب سازی به طول ۴۰ کیلومتر در سطح شهر خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این مناسب سازی ها به پایان رسیده است.

مهدی عبوری با اشاره به اینکه در پروژه های بزرگ عمرانی و پارک ها، کلیه پله ها حذف و امکانات ورزشی برای معلولین نصب شد، افزود: این دغدغه داریم تا معلولین به راحتی در سطح شهر تردد کنند و از امکانات رفاهی بهره ببرند.

وی در پایان قول مساعد جهت ایجاد استخر در مرکز ضایعه نخاعی و رفع مشکلات گرمایشی را داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.