رئیس عالی انجمن حسابداران خبره ایران بر تجهیز حسابداران به دانش جدید در ارائه گزارش‌های مالی تأکید کرد و گفت: اگر حسابداری خوب بلد نباشیم نفت و معادن ما را می‌برند.

حسابداری بلد نباشیم نفت ما را می‌برند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هوشنگ خستوئی ظهر امروز در دومین همایش انجمن حسابداران گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با تأکید بر استاندارد در ارائه گزارش‌های مالی اظهار کرد: «باورپرسی» اصل مهمی در استاندارد است زیرا استاندارد از باور و عرف در جامعه سرچشمه می‌گیرد.

وی به چگونگی تکوین باور در جامعه اشاره کرد و افزود: پذیرش استانداردهای بین‌المللی در جامعه از موضوع‌های مهم در ارائه گزارش‌های مالی است.

رئیس عالی انجمن حسابداران خبره ایران با اشاره به سیر ایجاد رابطه بین انسان‌ها و استانداردهای آن از دوران‌های گذشته، خاطرنشان کرد: کهکشان‌های شفاهی، چاپ و رادیو را پشت سر گذاشتیم و پس از آن در آستانه ورود به دهکده جهانی هستیم.

خستوئی به وجود کهکشان «دارمانی» در ایران باستان اشاره کرد و گفت: در زمان داریوش و مانی خبر را با استفاده از نور ارسال می‌کردند.

وی با بیان اینکه روش کنترل داخلی 7 هزار سال قبل از میلاد در ایران وجود داشته است، تصریح کرد: استاندارد قراری است که همه آن را بپذیرند.

رئیس عالی انجمن حسابداران خبره ایران به جنگ شدید بین بانک‌ها و بانک مرکزی در ارائه گزارش‌های مالی در سال جاری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نیازهای جدید باید تشخیص داده شود و در ارائه گزارش‌های مالی به صورت بین‌المللی عمل کنیم ضمن اینکه یک برداشت از آن در تمام دنیا وجود داشته باشد.

خستوئی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته با تدوین حساب‌های مالی وضعیت راهبرد اقتصادی جامعه را اعلام می‌کنند، بیان کرد: استاندارد مجموعه مقرراتی است که درباره ثبت رویدادهای مالی مورد پذیرش گسترده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن یکسان‌سازی انجام می‌شود.

وی بر حرکت به‌هنگام حسابداران تأکید کرد و متذکر شد: حسابداران باید خود را به دانش جدید گزارش‌های مالی مجهز کنند ضمن اینکه حسابرس مستقل اعتبار دهنده است و به صورت‌های مالی اعتبار می‌بخشد.

رئیس عالی انجمن حسابداران خبره ایران با تأکید براینکه حسابرس نباید سوراخ بازکن دیگران باشد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در حسابداری، حساب‌دهی است و اگر حساب‌داری را خوب بلد نباشیم نفت و معادن ما را می‌برند.

خستوئی، وجود سیستم حسابداری در تمام بخش‌های تولیدی و خدماتی را مهم خواند و بیان کرد: حسابداران در امر حساب‌داری نباید کوتاه بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.