ناظر و رئیس هیأت نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سازمان ملل گفت: توجه نکردن دولت‌ها به رعایت حقوق بشردوستانه بین‌المللی یکی از چالش‌های جامعه بشریت است که دین در رفع این مشکل نقش موثری دارد.

بی‌توجهی دولت‌ها به رعایت حقوق بشردوستانه چالش‌ جامعه بشریت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، فیلیپ اشپونری امشب در مراسم اختتامیه دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام در مورد حفظ محیط زیست در جنگ‌های نظامی تعاریف مشخصی دارد، اظهار کرد: با گذشت زمان نقض حقوق بشر در درگیری‌های مسلحانه بیشتر می‌شود به همین علت جوامع بشری باید به دنبال راهکارهای جامع برای جلوگیری از این آسیب باشند.

وی با تاکید بر اینکه درگیری‌های مسلحانه شکاف‌های بسیاری را در میان جوامع بشری ایجاد کرده است، اضافه کرد: توجه نکردن دولت‌ها به رعایت حقوق بشر دوستانه بین‌المللی یکی از چالش‌های جامعه بشریت است که دین در رفع این مشکل نقش موثری دارد.

ناظر و رئیس هیأت نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سازمان ملل خاطرنشان کرد: علل بی‌توجهی به قوانین حقوق بشر دوستانه در مطالعات گسترده‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد و کشورهایی که اقدامات نقض کننده حقوق بشر دوستانه، مردم آنها را مورد تاثیر قرار داده است باید در انجام این مطالعات مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از نیروهای امدادی در جنگ‌ها از اولویت‌های سازمان ملل است، تصریح کرد: احترام دولت‌ها به قانون باید در سطح بین‌الملل احیا شود که تحقق این هدف نیازمند استفاده از قدرت‌های سیاسی و همکاری آنها با صلیب سرخ جهانی است.

اشپونری با اشاره به اینکه برای مواجهه با تروریست‌ها باید به حساسیت‌های بسیاری توجه داشته باشیم، گفت: بی‌توجهی این گروه‌ها نسبت به حقوق بشر دوستانه به موضوعی طبیعی تبدیل شده است در حالی که این موضوع مشکلی بزرگ است که باید استفاده از ارزش‌های دینی به دنبال رفع آن باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.