معاون سیاسی وزیر کشور از تلاش برخی نهادهای بین‌المللی برای کاهش جنگ‌های نظامی یاد کرد و گفت: بی‌ارتباطی اسلام با رخدادهای جنایتکارانه منطقه باید برای جهانیان مطرح شود چراکه این رخدادها نگاه برخی نسبت به آموزه‌های دینی را تغییر داده است.

بی‌ارتباطی اسلام با رخدادهای جنایتکارانه منطقه باید برای جهانیان تشریح شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر احمدی امشب در مراسم اختتامیه دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: ارزش‌ها یکی از عوامل جهت دهنده رفتارهای افراد در هر جامعه است و هر امری که سبب انگیزش عواطف انسان شود، در امور ارزشی جای دارد.

وی از وجود ارتباط نزدیک میان نظام‌های ارزشی در ادیان مختلف ابراهیمی یاد کرد و افزود: توجه به ارزش‌های عقلانیت، معنویت و عدالت‌طلبی به عنوان شاخص‌های مشترک ادیان جامعه را از افراط و تفریط در امان نگه می‌دارد.

معاون سیاسی وزارت کشور باور به کرامت انسانی و دعوت به صلح و رفتارهای مبتنی بر کرامت انسانی را از دیگر ارزش‌های مشترک میان ادیان برشمرد و عنوان کرد: التزام به این ارزش‌ها تحقق امنیت و صلح پایدار را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی جنگ‌های اخیر در منطقه وقایع دردناک به خوبی قابل مشاهده بوده است درحالی که رهبران دینی در کنار رهبران سیاسی می‌توانند با استفاده از آموزه‌های مذهبی از گسترش این جنگ‌ها و وقایع دردناک جلوگیری کنند و پیروان خود را به سمت تعامل و تساهل فرا خوانند.

احمدی از رشد جنگ‌های نظامی در دهه‌های اخیر یاد کرد و گفت: کشتار افراد به روش‌های غیر انسانی، اسارت زنان و کودکان و کشتار افراد غیر نظامی نشان از کج‌فهمی نسبت به دین است که می‌تواند آسیب‌های گسترده‌تری را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن با هجمه‌های سنگین به دنبال القای مفاهیم نادرست در مورد نگاه اسلام نسبت به صلح و جنگ است، مطرح کرد: اخلاق، حقوق و مذهب با یکدیگر ارتباط مشخصی دارند چرا که هر سه برای احترام به کرامات انسانی قوانین خاصی را مشخص کرده‌اند، هر چند قوانین مطرح شده در متون دینی باید مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور از تلاش برخی نهادهای بین‌المللی برای کاهش جنگ‌های نظامی یاد کرد و ادامه داد: بی‌ارتباطی اسلام با رخدادهای جنایتکارانه منطقه باید برای جهانیان مطرح شود چراکه این رخدادها نگاه برخی نسبت به آموزه‌های دینی را تغییر داده است.

وی به تلاش قدرتمندان منطقه برای ایجاد التهاب در میان کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم حرکت منسجم مطلوبی برای مقابله با این تلاش‌ها در جوامع بشری ایجاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.