پدر هیدرولوژی آب های زیر زمینی در ایران گفت: هیچ راهی جز همزیستی و آشتی با طبیعت و بهره برداری به اندازه توان اکولوژیکی طبیعت برای ما وجود ندارد.

راهی جز همزیستی و آشتی با طبیعت برای جامعه وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عزت الله رئیسی اردکانی عصر  پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در صد سال گذشته از محیط زیست بیش از منابع موجود آن استفاده شده است.

پدر هیدرولوژی آب های زیر زمینی در ایران ادامه داد: در ابتدا این بهره برداری چنین تلقی می شد که در جهت توسعه بیشتر می باشد، اما زمانی که کشور گرفتار بحران های مختلف از جمله بحران آب شد، به نادرستی مسیر خود پی بردیم.

استاد علوم زمین دانشگاه شیراز یادآور شد: هیچ راهی جز همزیستی و آشتی با طبیعت و بهره برداری به اندازه توان اکولوژیکی طبیعت برای ما وجود ندارد.

استاد دانشگاه شیراز تاکید کرد: اگر این موضوع جدی تلقی نشود، تبعات جبران ناپذیر آن همچنان افزایش خواهد یافت، و سرمایه گذاری در بخش های مختلف با شکست مواجه خواهد شد.

رئیسی اردکانی تصریح کرد: به عنوان مثال آب برای توسعه بیشتر کشاورزی اختصاص داده شده است، اما هم اکنون به خاطر بهره برداری نابجا به پایان رسیده است و زمین های کشاورزی نیز در حال نابودی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.