همزمان با ایام ربیع الاول معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس و گرافیک با موضوعات متنوع در ایستگاه های مترو کرده است.

هنرمندان میزبان مسافران در شهر زیرزمینی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد بنی حسن سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: از ابتدای ماه ربیع الاول نمایشگاه های عکس و پوستر با موضوعاتی متنوع در ایستگاه های مترو برپا شده است که از آن میان می توان به نمایشگاه هایی چون پیامبر خوبی ها،سازندگان بی ادعا، در این مسر، سرطان مصرف و ایران زیبا اشاره کرد.

وی افزود: نمایشگاه "پیامبر خوبیها" با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و سیره ی رسول (ص) درایستگاه های میرداماد، کلاهدوز و عبدل آباد توسط هنرمندان آذرنیوار، نورالدین، حسینی، نجم، هادی زاده و زمانی برپا و سعی شده است تا آثار به نمایش درآمده حال و هوای ربیع الاولی داشته باشند.

بنی حسن در ادامه به برگزاری نمایشگاه "سرطان مصرف" در ایستگاه قیطریه اشاره و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با رویکرد اخلاق و فرهنگ شهروندی و ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی و تاکید بر اصلاح الگوی مصرف توسط هنرمندان گرافیست "نهضت پوسترهای مردمی انقلاب" برپا شده است.

وی در خصوص نمایشگاه "سازندگان بی‌ادعا" که درایستگاه‌ شیخ‌الرئیس در خط ۴ مترو تهران میزبان نگاه شهروندان است گفت: عکس های این نمایشگاه با هدف شناساندن اردوهای جهادی بسیج در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم با حداقل هزینه و بیشترین بهره‌روی، توسط عکاسان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) گرفته شده است.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران، "در این مسیر" عنوان نمایشگاه دیگری است که با نشان دادن تصویر پیاده‌روی زائران حرم امام رضا(ع) با رویکرد هویت دینی و گسترش و تقویت شناخت شهروندان از الگوی دینی و ائمه‌هدی علیه‌السلام توسط مهدی بلوریان در ایستگاه‌ شهید مدنی با مشارکت خبرگزاری فارس بر پا شده است.محمد بنی حسن تصریح کرد: نمایشگاه "ایران زیبا" نیز با هدف تقویت هویت ملی و تکریم و پاسداشت گویش ها،آداب و رسوم و سنت ها و فرهنگ ایرانی و گسترش و تقویت حس تعلق به سرزمین در ایستگاه های "هفت تیر" و "فردوسی" با آثار مجموعه ای از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ی عکس ایرانشناسی و مشارکت بنیاد ایرانشناسی برگزار شده است.

گفتنی است این نمایشگا ها تا ۱۵ دی ماه در ایستگاه های مترو  میزبان مسافران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.