بجنورد-خطیب جمعه بجنورد گفت:بدعهدی آمریکا بار دیگر در برجام به اثبات رسید و درسی شد که دولت مردان به آمریکا اعتماد نکنند. 

اگر مسلمانان وحدت داشتند می توانستند غرب را تحریم کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا کنون شاهد بد عهدی های زیادی از آمریکا بوده ایم و یکی از مصداق های آن، عمل نکردن به شروط در قبال آزادی گروگان های لانه جاسوسی است.

وی تصریح کرد: قرار شد تا پس از آزادی گروگان ها توسط ایران، آمریکا شروطی را انجام دهد اما آمریکا به آن عمل نکرد.

وی گفت:در برجام نیز همین اتفاق افتاده و ایران فعالیت های هسته ای خود را چهار سال تعطیل کرد و چهار هزار سانتریفیوژ را متوقف کرد و بسیاری از نظارت ها را قبول کرد اما باز شاهد بدعهدی هستیم.

خطیب جمعه بجنورد اظهار داشت: به برکت مذاکرات، قرارداد داماتو.۱۰ سال دیگر تمدید شد. 

نوری به فرا رسیدن سالروز میلاد رسول اکرم ص و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: ۵۰ کشور مسلمان و یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد اما با وجود این تعداد مسلمان چرا نباید دادگاه شبیه لاهه داشته باشیم؟

وی اظهار داشت: اکنون نظام بین المللی دست غربی ها است و چرا مسلمانان نباید مشکلات خود را میان خود حل نکنند و غربی ها برای حل مشکل ها وارد شوند؟

امام جمعه موقت بجنورد گفت: چرا با اینکه بیشتر ثروت و منابع دست مسلمانان است، غربی ها مسلمانان را تحریم می کنند؟

وی افزود: ریشه این مشکلات در این است که میان مسلمانان وحدت وجود ندارد و اگر میان مسلمانان وحدت وجود داشت بسیاری از مشکات نبود و مسلمانان قدرت تحریم غرب را داشتند. 

وی گفت:شیعه و سنی باید به مشترکات خود توجه کنند و وحدت میان خود را افزایش دهند.

وی افزود:وحدت میان مسلمانان و سازش ناپذیری در برابر مشرکان مورد تاکید پیامبر ص نیز بوده و این وحدت میان مسلمانان سبب پیروزی آنان  شد. 

وی تصریح کرد: مردم ایران با حفظ وحدت در دوران دفاع مقدس این پیروزی ها را تجربه کردند. 

وی گفت: در هفته وحدت مسلمانان باید برای گرو ه های تفرقه انگیز همچون شیعه انگلیسی تدبیر کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.