مشهد- عصر جمعه با پیدا شدن یک نوزاد یک روزه و دارای ضایعه نخاعی در پدیده شاندیز عملکرد بسیاری از نهاد های متولی و مدعی رسیدگی به آسیب های اجتماعی به دلیل عدم پذیرش این نوزاد در طبق آزمون قرار گرفت.

نوزاد رها شده در مشهد با دخالت دادستانی پذیرش شد/نهادهای مسوول مجازات می شوند

به گزارش قدس آنلاین، عصر جمعه یک نوزاد یکروزه در پدیده شاندیز  پیدا شد و با وجود اینکه جان این نوزاد تهدید می شد اما نهاد های متولی از پذیرش این نوزاد سر باز زدند و این موضوع حتی با دستور تلفنی دادستانی نیز به سرانجام نرسید.

معاون دادستان مشهد در این رابطه توضیح داد: متاسفانه نهادهای متولی پذیرش این نوزاد یک روزه با ضایعه نخاعی  که عصر جمعه در مجموعه پدیده شاندیز پیدا شد به رغم دستور تلفنی دادستانی مبنی بر انتقال نوزاد به مراکز نگهداری ویژه اما از پذیرش این نوزاد خودداری کرده و نگهداری این نوزاد را منوط به دستور کتبی دادستانی اعلام کردند.

قاضی محمد بخشی محبی اظهار کرد: در نهایت پس از ساعت ها پیگیری دادستانی این نوزاد به یکی از شیرخوارگاه های مشهد منتقل شد.

وی اظهار کرد:این در حالی است که بر اساس قانون، خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی، محکومیت به حبس تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی را به دنبال دارد.

معاون دادستان مشهد افزود: بر همین اساس مسئولان مراکزی که از پذیرفتن ‌شخص آسیب‌ دیده و اقدام به درمان وی یا کمکهای اولیه امتناع کنند به حداکثر مجازات محکوم می‌ شوند.

بخشی بیان کرد: این نوزاد با دخالت دادستانی به یکی از شیرخوارگاه ها منتقل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.