دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنانی تلویزیونی، به تشریح آخرین تحولات و اتفاقات لبنان، پرداخت.

سید حسن نصرالله: روابطمان با رئیس جمهور کاملا مثبت است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ "سید حسن نصرالله" –دبیرکل حزب الله لبنان- شب گذشته در سخنانی تلویزیونی، به تشریح آخرین تحولات و اتفاقات لبنان، پرداخت.

"سید حسن نصرالله" گفت: "مسلمانان و مسیحیان در منطقه، با چالش های سختی که تمدن و موجودیت آنها را تهدید می کند، روبه روهستند. این تهدیدات، از فلسطین که مقدسات آن مورد هدف قرار گرفته شده، آغاز و با ممنوعیت پخش اذان در این سرزمین، ادامه می یابد. این تهدیدها، عراق، سوریه، نیجریه و دیگر مناطقی که مقدسات مسلمانان و مسیحیان در آن مورد تعرض قرار می گیرد را درنوردیده است. "

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه حلب، پیروزی های به دست آمده در این شهر و اوضاع موصل و عراق، موضوعات مهمی است که بعدا در مورد آن سخن خواهد گفت و سخنان امروز خود را تنها به اوضاع داخلی لبنان اختصاص می دهد تأکید کرد: "حزب الله چیزی به نام منابع ندارد و آنچه به نقل از برخی منابع در حزب الله نقل می شود، صحت ندارد؛ ما در گروه هشت مارس، درمورد وجود منابع فرماندهی و یا رسانه ای توافق نکردیم و نقل کردن از آنها درست نیست. ما به ارسال پیام های خود به واسطه دوستان و یا سفارت خانه ها عادت نداریم؛ بلکه ما با مخاطبانمان به صورت مستقیم سخن می گوئیم. قبلا هم گفته بودیم که پس از انتخاب رئیس جمهور، شاهد جنجال آفرینی هایی با هدف ضربه زدن به روابط و ائتلاف ها خواهیم بود.

وی در مورد روابط حزب الله و رئیس جمهور لبنان تأکید کرد: "خیلی ها نوشتند و گفتند که حزب الله از رئیس جمهور "میشل عون" و یا جریان ملی خواسته تا روابط خود با نیروهای و احزاب لبنانی را قطع کنند، ولی اگر شما روزنامه ها، تحلیل ها و مصاحبه ها را بازنگری کنید، متوجه می شوید که حزب الله و فرماندهی آن، خود جزئی از نیروهای لبنانی است؛ بنابراین چگونه می تواند رابطه این نیروها با جریان آزاد ملی را قطع کند!؟ سخن گفتن از وجود درگیری دوجانبه شیعی و یا مسیحی نیز، اوهامی بیش نیست و برخی وجود دارند که می خواهند نزاعی را که وجود ندارد ابداع کنند. "

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: "برخی می گویند حزب الله از تقویت روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران است و هنگامی که هیئتی سعودی به لبنان سفر کرد، ما ناراحت شدیم؛ این درست نیست؛ بلکه ما آسوده ایم. ما با سفر رئیس جمهور به عربستان مخالف نیستیم و هیچکس نیز نباید مانع از سفر وی به سوریه و ایران شود. "

سید حسن نصرالله در رابطه با تشکیل کابینه در کشور افزود: " باید به صورت شبانه روز برای تشکیل دولت و کابینه، تلاش شود. رابطه ما با رئیس جمهور و رئیس جریان آزاد ملی و دیگر دوستان مثبت و خوب است و به صورت مستمر بایکدیگر ارتباط داریم. ما اعتقاد نداریم که برخی تلاش می کنند تا در مسیر تشکیل کابینه اخلالگری کنند؛ ما معتقدیم تشکیل دولت از طریق این گونه اتهامات شکل نمی گیرد، بلکه از طریق گفتگو و ارتباط این موضوع ممکن می شود. بیشتر پست های وزاری تعیین تکلیف شده اند و تنها در مورد یک یا دو وزارت خانه مشکل وجود دارد. برخی سعی دارند به گونه ای جلوه دهند که کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد و می خواهند از کاه، کوه بسازند. این رئیس جمهو میشل عون است که در مورد مسائل دولت تصمیم می گیرد و عملکرد این دولت براساس قانون خواهد بود. "

سید مقاومت در پایان سخنان خود تصریح کرد: "ما به عنوان شهروندان لبنان تصمیم گرفتیم و تنها گزینه نیز گفتگوست. درست است که ما به محور مقاومت تعلق داریم و پرچم آن را حمل می کنیم، ولی در امور داخلی، براساس آن سخن نمی گوئیم. در لبنان، براساس امور داخلی صحبت می کنیم و به همین خاطر در سخنرانی خود، به موضوع حلب نپرداختم. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.