شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر همه برنامه ریزی ها بر مبنای پژوهش و تحقیقات علمی انجام گیرد و همچنین پژوهش و فناوری، کاربردی و بر اساس نیازهای همه‌جانبه باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات استان برطرف و مسیر توسعه یافتگی استان هموار می شود.

همه طرح های توسعه باید بر مبنای پژوهش و تحقیقات علمی انجام گیرد

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری،گفت: اگر همه برنامه ریزی ها بر مبنای پژوهش و تحقیقات علمی انجام گیرد و همچنین پژوهش و فناوری کاربردی و بر اساس نیازهای همه‌جانبه باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات استان برطرف و مسیر توسعه یافتگی استان هموار می شود. 

 استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: امید است تا پایان سال جاری، برنامه آمایش سرزمین و توازن منطقه‌ای که برنامه‌ای اساسی در استان است اجرایی شود.

سلیمانی دشتکی با قدردانی از تلاش رسانه ها و مطبوعات استان در انعکاس اظهار نظرهای علمی گفت: رسانه‌ها موظف هستند رسالت خود را با صحت و دقت بسیار انجام دهند این در حالی است که برخی از رسانه های استان کار خود را با باج گیری از مدیران ومسئولان پیش می برند.

وی با اشاره به مکان نامناسب فرودگاه شهرکرد در مزارغ مرغ شهرستان شهرکرد، تصریح کرد: احداث فرودگاه در این مکان باعث تخریب سیستم زیست محیطی شهرکرد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با تاکید بر انجام تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات استان گفت: از محققان و فعالان این حوزه خواست که برنامه و طرح‌های توسعه و پیشرفت خود را گزارش دهند تا چهارمحال و بختیاری در رده استان‌های توسعه یافته قرار بگیرد.

شایان ذکر است، در پایان این جشنواره از ۷ صاحب ایده های برتر، ۱۸ پژوهشگر برتر و هشت دانش آموز برتر در حوزه جشنواره دانش آموزی تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.