خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: نمایندگان سیاسی ۱۰کشور غربی و عربی امروز (شنبه) با هدف برگزاری نشست بین المللی پاریس در باره بحران سوریه، در پاریس پایتخت فرانسه گرد آمدند.

نشست ۱۰کشور غربی و عربی در پاریس با هدف بررسی بحران سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا: نمایندگان سیاسی ۱۰ کشور غربی و عربی امروز (شنبه) با هدف برگزاری نشست بین المللی پاریس در باره بحران سوریه، در پاریس پایتخت فرانسه گرد آمدند.

 در این نشست راهکارهای سیاسی حل مناقشات و شرایط اضطراری حقوق بشر ساکنان حلب دومین شهر بزرگ سوریه، بررسی می شود.
مسکو هشدار داده است فقط در شرایطی که شورشیان آخرین سنگرهای خود را در این منطقه ترک کنند، حاضر به توقف جنگ است.
یک دیپلمات در آستانه برگزاری این گردهمایی، «نجات غیر نظامیان را اولویت نخست گردهمایی امروز پاریس اعلام کرد».
خبرگزاری فرانسه ادامه داد: تاکنون تمامی تلاش ها برای جلوگیری از ادامه خونریزی ها و مذاکره ها برای دستیابی به یک آتش بس در حلب شکست خورده است.
نیروهای دولتی سوریه هم اکنون کنترل ۸۵ درصد از مناطقی را (در شرق حلب) که پیشتر تحت کنترل شبه نظامیان بود، در دست دارند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در نشست پاریس شرکت کرده است، دیروز (جمعه) از برگزاری یک دیدار بین کارشناسان روسیه و ایالات متحده آمریکا در ژنو در روز جاری خبر داد.
جان کری اهداف این دیدار را دستیابی به یک آتش بس جدید، انجام اقدامات بشردوستانه و مذاکره برای خروج مبارزان حلب اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، با وجود بارها برقراری آتش بس موقت در حلب توسط روسیه و سوریه، کشورهای غربی-عربی ضد سوری بویژه آمریکا، حاضر نشده اند گروه های مسلح تحت حمایت خود را که از آنها به عنوان معارضان مسلح میانه رو یاد می کنند، از تروریست ها در شرق حلب جدا کنند.
آمریکا از اسفند پارسال که با روسیه بر سر برقراری آتش بس در سوریه توافق کرد، وعده داد گروه های مسلح تحت حمایت خود را از همکاری با تروریست های داعش و جبهه النصره بازدارد و آنها را از مناطق زیر سلطه گروه های تروریستی خارج کند، که حتی با وجود بر روی کاغذ آمدن این وعده در ۱۹ شهریور امسال، هنوز حاضر به اجرای آن نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.