ایلام- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای خانواده های مددجوی بی سرپرست شهرستان چرداول از توابع این استان با مشارکت یکی از حامیان نیکوکار به زودی آغاز می شود.

توسط یک خیر ۲۰واحد مسکونی برای نیازمندان ایلامی ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، ضیاء رضایی با بیان اینکه این حامی نیکوکار، سرپرستی تعدادی از ایتام چرداول را نیز برعهده دارد، اظهار داشت: این خیر نیک اندیش مبلغ ۲ میلیارد ریال برای ساخت این واحدها اختصاص داده است و مابقی هزینه های این طرح از سوی کمیته امداد تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۵ قطعه زمین برای ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: در هر قطعه از این زمین ها ۴ واحد مسکونی ساخته می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با این حامی، این پروژه ۲۰ واحدی توسط امداد استان ایلام در مدت زمان حداکثر یک ساله ساخته خواهد شد، بیان داشت: این حامی قرار است در چند طرح خدمت رسانی دیگر نیز، محرومین این استان را مورد حمایت خود قرار دهد.

ضیاء رضایی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون حامیان ایتام این استان علاوه بر کمکهای نقدی ماهیانه، در زمینه های ساخت مسکن، پرداخت کمک هزینه های تحصیلی، خرید لوازم خانگی و کمکهای درمانی، به خانواده های ایتام کمک می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: مشارکت افراد خیر و نیکوکار در دستگیری از خانواده های نیازمند و مددجو در سالهای اخیر بسیاری از مشکلات و نیازهای این خانواده ها را برطرف کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام تصریح کرد: از آنجایی که امروزه مستمری این نهاد و پرداخت یارانه جوابگوی مخارج زندگی خانواده های نیازمند نیست، مشارکت افراد نیکوکار و خیر در دستگیری از نیازمندان و تأمین بخشی از مخارج آنان ضرورت دارد.

ضیاء رضایی به مشکلات متعدد خانواده های مددجو و نیازمند این نهاد در استان ایلام اشاره و تأکید کرد: یکی از مهمترین این مشکلات نداشتن مسکن و پرداخت اجاره مسکن های سنگین و کمرشکن توسط برخی خانواده ها در مناطق شهری این استان خصوصاً در شهر ایلام است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً ۷۰ درصد سبد هزینه های هر خانواده در زمینه مسکن است، گفت: حدود ۶۴ درصد از خانواده های مددجوی فاقد مسکن در استان ایلام، ساکن شهر ایلام هستند که گران بودن هزینه های مسکن در این شهر، روند خانه دار شدن آنها را دشوار کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام به همکاری خوب افراد خیر و نیکوکار با این نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر بسیاری از مشکلات نیازمندان با مشارکت خیرین برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام ظرفیت های لازم برای مشارکت نیکوکاران در راستای دستگیری از نیازمندان فراهم است، افزود: با توجه به محرومیت ها و مشکلات این استان، زمینه برای کار و فعالیت در خصوص حمایت از محرومان زیاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با اشاره به اینکه اقبال حامیان نیکوکار به این نهاد، از الطاف بزرگ خداوند متعال به خانواده های یتیم و برای ما امدادگران است، یادآور شد: این نهاد با تمام توان و انگیزه، از مشارکت حامیان نیکوکار در دستگیری از نیازمندان استقبال می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.