دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: دستگاه های متولی در حد توان و امکانات خود به مسایل و مصادیق سبک زندگی توجه جدی کنند.

دستگاه های متولی به مسایل و مصادیق سبک زندگی توجه جدی کنند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلیمن حسین شاهمرادی به تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: هر یک از دستگاه های متولی شایسته است در حد توان و امکانات خود و به تناسب مسایل و مصادیق سبک زندگی بر روی موضوعات و مصادیق توجه جدی کرده و تغییرات لازم را در برنامه های خود و عمل به آنها مد نظر قرار دهند.  
وی ادامه داد: ‌به عنوان مثال ادارات مختلف برای کم رنگ کردن مسأله رشوه می توانند ارتباط کارمندان با ارباب رجوع را به حداقل برسانند. یا شهرداری طرح هایی برای تغییر و اصلاح معماری ساختمان ها داشته باشد، یا صدا و سیما با تجدید نظر در ساخت و ارائه فیلم ها توجه مردم را به پرهیز از تجمل و چشم و هم چشمی و ... معطوف گرداند و همین طور سایر دستگاه های فرهنگی.

** تشریح دستاوردهای مهم همایش سبک زندگی
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تشریح برگزاری همایش دو روزه همایش ملی سبک زندگی، با بیان اینکه برای تحقق هر تغییر یا اصلاح اجتماعی، ایجاد گفتمان مطلوب در آن زمینه ضروری است، اظهار داشت: برای ایجاد گفتمان، ذهن ها و اندیشه ها باید درگیر مسأله شده و جرقه ایجاد شود تا موضوع مورد نظر که اندیشه و ذهن ها را آکنده است، شعله ور شود.  
حجت الاسلام شاهمرادی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این همایش، طی کردن این مسیر است؛ فعالیت هایی را پژوهشگران در استان های مختلف و متناسب با نیازهای استان خود مورد توجه و عمل قرار دادند.
به گفته وی، انجام این پژوهش ها ذهن های زیادی را درگیر مسأله کرده و حاصل آنها به دبیرخانه برای مطرح کردن در همایش ارسال شده است.
رئیس همایش ملی سبک زندگی به برگزاری نمایشگاهی از فعالیت های همکاران شوراهای فرهنگ عمومی استان ها که مورد استقبال و بازدید همگان و به ویژه مسئولان قرار گرفت اشاره و بر اهمیت موضوع بیش از پیش تاکید کرد.
حجت الاسلام شاهمرادی اظهار داشت: در این همایش فعالیت ها و دغدغه ها نیز مورد توجه قرار گرفت و شایسته ترین آنها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.
به گفته وی علاوه بر تجلیل از آنها، برنامه هایی بر مبنای این حرکت ها تنظیم شد.  
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به تأکید و سخنان سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکردهای وی در همایش ملی سبک زندگی معلوم و او به گفتمان سازی در بستر جامعه، پرهیز از شعار و تبدیل آن به عمل، تمرکز بر مسایل اجتماعی و فرهنگی تأکید دارد.
حجت الاسلام شاهمرادی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه چهارم انقلاب، مسأله اول جامعه و مسوولان را مسائل اجتماعی و فرهنگی می دانند.
به گفته وی، صالحی امیری همچنین به از بین بردن شکاف میان بزرگسالان و نسل جوان توجه ویژه ای دارد از این رو معتقد است که مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی و درمان ولنگاری فرهنگی در خانواده حل می شود.
همایش ملی سبک زندگی به همت شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ۱۴ و ۱۵ آذر ماه با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان کشور، شماری از امامان جمعه استانها، مدیران کل ارشاد استان ها، چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.