کرمانشاه- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت بهداشت مکلف به اجرای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده، اجرای پرونده الکترونیکی بیماران و خدمات راهنمایی پزشکان بوده که تاکنون به هیچ یک از وظایف عمل نکرده است.

وزارت بهداشت به وظایف قانونی خود عمل نمی کند/ مردم به که پناه ببرند

به گزارش قدس آنلاین،  عبدالرضا مصری در باره پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره مفاد ماده‌های ۱۹ و ۲۰ لایحه برنامه ششم توسعه با بیان اینکه تفکیک بیمه ها نوعی فرار به جلوست،  گفت: موضوع ادغام بیمه‌ها از طرف وزارتی صادر می‌شود که به هیچ یک از ‌تکالیف خود در قانون برنامه عمل نکرده است.

وی با اشاره به وظایف وزارت بهداشت طبق قانون برنامه که ۶ سال از زمان تصویب آن گذشته است، بیان کرد: وزارت بهداشت مکلف به اجرای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده، اجرای پرونده الکترونیکی بیماران و خدمات راهنمایی پزشکان بوده که تاکنون به هیچ یک از وظایف عمل نکرده است.

مصری با اشاره به اینکه پزشکان دولتی برابر قانون‌ حق خدمت در بخش خصوصی را ندارند، افزود: متاسفانه وزارت بهداشت به هیچ کدام از وظایف قانونی خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به در اختیار قرار گرفتن مبلغ بیش از ۷۰ هزار میلیارد در اختیار وزارت بهداشت از سوی مجلس از طریق محل یارانه‌ها و درصد افزایش مالیات‌ها عنوان کرد: وزارت بهداشت به جای رفع مشکلات نظام ارجاع و پزشک خانواده تعرفه‌های خدمات را افزایش می‌دهد و در حال افزایش تعرفه ۲۰۰ درصدی هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس با بیان ‌اینکه اکنون وزارت بهداشت به جای حرکت در مسیر اصلی با مطرح کردن مسئله ادغام بیمه‌ها به جلو ‌فرار می‌کند، گفت: وزارتی که تاکنون به هیچ یک از وظایف قانونی خود عمل نکرده است توانایی پذیرش مسئولیت جدیدی ندارد.

وی با بیان اینکه در صورتی که تجمیع بیمه‌ها با سازوکار قانونی و حقوقی ایجاد شود، با آن موافقت می‌شود، بیان کرد: در شرایط کنونی این سازوکارها خصوصی است و بر اساس قانون دائمی ساختار رفاه بر اجتماع، وزارت رفاه نباید سیاستگذار، ناظر، خریدار و فروشنده خدمت یکی باشد و در این صورت مردم باید به چه کسی پناه ببرند.

مصری با اشاره به اینکه اکنون وزارت بهداشت سیاست‌گذار و ناظر بوده و ‌مراکز درمانی را در اختیار دارد، گفت: در صورتی که وزارت بهداشت بخواهد از خودش هم خرید خدمت کند کلاف سردرگمی در این بین ایجاد می‌شود واز آنجایی که وزارت بهداشت به هیچ یک از مسئولیتهای خود به درستی عمل نکرده هیچ اعتمادی به این وزارت در رابطه با واگذاری منابع و مسئولیت جدید وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.