اصفهان- نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت برجام بعد از نقض برجام توسط آمریکا گفت: قرآن می گوید اگر شما توافقی کردید تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند است باید پایبند بود و به نظر من باید در همین مقطع برجام را رها کرد.

معتقدم در این مقطع باید برجام را رها کرد

به گزارش قدس آنلاین، احمد توکلی شامگاه شنبه در همایشی با عنوان «تحلیل چشم انداز اقتصادی، سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا» در محل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه هدف آمریکا در برجام به نوکری درآوردن ایران بود، اظهار کرد: خصومت ترامپ و اوباما برای ما فرقی نمی کند.

وی گفت: در برجام نوعی نگاه افراطی وجود دارد که همه مشکلات کشور در خارج از مرزها باید حل شود؛ تحریم ها در داخل برای کالاهای وارداتی خود را نشان می دهد و در قیمت آنها تأثیر دارد؛ نقش تحریم در تجارت گرانی واردات است و شاخص کل تورم را متأثر می کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : جابه جایی قدرت در مشی کلی آمریکا تاثیری ندارد، چرا که آمریکا سیاست های کلی خود را مبنی بر استعمار جدید، پیچیده و بزک شده قرار داده است.

مبارزه با فساد جناح بازی ندارد

وی فساد، قاچاق، واردات بی رویه، رانت های اطلاعاتی و تصمیمات نامعقول را از مشکلات اصلی کشور دانست.

این فعال سیاسی تصریح کرد: ایجاد انتظارات زیاد از برجام سبب افزایش رکود شد و فساد تحریم ها را تشدید می کند و زمانی که فساد هست نرخ تأمین سرمایه بالا می رود و تولید با کالای چینی به سختی رقابت می کند.

توکلی افزود: در مبارزه با فساد جناح بازی نباید داشت و همه را در نظر بگیریم و تفاوتی میان اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اصلی ما تنازعات و رقابت های افراطی بین جناح های سیاسی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید انقلابی باشیم، ضعف ما ایدئولوژی حکومت نیست بلکه نظارت ضعیف است و نمی توانیم با حرف های لیبرالی کشور را اداره کنیم؛ در مدل لیبرالی عدالت نیست و وضع ما بدتر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.