کرج- سرپرست پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران گفت: هر چه استانداردها پژوهشی محور تر باشند کمتر نیاز به تغییر پیدا خواهند کرد و شاهد رشد و افزایش رفاه عمومی و رسیدن به حد مطلوب خواهیم بود.

استانداردهای پژوهش محور تغییرات کمتری نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن سرشتی صبح یکشنبه در پنجمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج با بیان اینکه پژوهش ها باید بر مبنای استاندارد باشند، اظهار داشت: تحقیقات باید به گونه ای باشد که نتایج آنها در جامعه به صورت یک قانون مطلوب در بیاید.

وی با اشاره به ویژگی های پژوهشگاه استاندارد گفت: این پژوهشگاه طبق قانون موظف است تا در تمام ابعاد و سطوح زندگی جامعه پژوهش کند.

سرپرست پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ادامه داد: جهت گیری پژوهش در این پژوهشگاه بر محوریت استاندارد است و زمینه برای پژوهش در آن منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه استاندارد می تواند با خروج از حالت روزمرگی و اداری به سمت استاندارد پژوهی به یک منبع درآمدزا تبدیل شود.

سرشتی گفت: در این زمینه هم اکنون با تخصیص منابع مالی در حال ترمیم سیستم در جهت پژوهش هستیم و تا یک سال آینده جهشی را در امر پژوهش ایجاد کرده و انفعالی برخورد نخواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.