شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید دیده شده است تا شاهد کمبود و افزایش قیمت میوه در آن زمان نباشیم و نقش دولت نظارت، کنترل و تنظیم بازار خواهد بود.

تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید اندیشیده شده است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی صبح یک شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: از اقدامات و برنامه ریزی موثر مجموعه جهاد کشاورزی در راستای تولید، تنظیم و خرید تضمینی محصولات کشاورزی تشکر میکنم و امیدوارم همچنان شاهداین روند روبه رشد در استان باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار افزود: در راستای تنظیم بازار استان و رفاه حال عموم مردم با جلسات متعدد با اتحادیه اصناف، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون  روستایی، تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید دیده شده است تا شاهد کمبود و افزایش قیمت میوه در آن زمان نباشیم و نقش دولت نظارت، کنترل و تنظیم بازار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: روند اجرای بازارچه صنایع دستی و بازارچه مرغ و ماهی در مرکز استان تا پایان بهمن ماه به  بهره برداری کامل خواهد رسید.

ذبیح الله غریب در خصوص تولید قند و. شکر در استان افزود: تا کنون کارخانه تولید قند اقدام به خرید ۱۲۸هزار تن چغندر قند کرده است که امکان تولید بیش از ۱۸هزار تن شکر را در استان فراهم می کند. وی با اشاره به این که عمده تولید قند در استان از محل کارخانه می باشد تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی  با بیان این که بیش از ۱۰ هزار تن شکر در انبارها  ذخیره شده است، اظهار داشت: بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ تن شکر سفید شده و آماده عرضه به بازار است و قیمت شکر در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

غریب تأکید کرد: چغندری که در استان کشت می شود به دلیل آب و هوایی استان، جزء محصولات با عیار بالا حدود ۱۸ درصد است و از جمله محصولات با کیفیت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش صنعت معدن و تجارت استان و تحلیل هایی که از قیمت های ماه جاری صورت گرفته نشان از آرامش نسبی در قیمت محصولات به خصوص کالاهای اساسی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: ماهی قزل آلا و مرکبات کاهش قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی داشته اند.

غریب گفت: فرمانداری شهرکرد با همکاری اتحادیه های مربوطه به  دلیل تمرکز بر مرکز فروش محصولات آبزی، مکان هایی را به این منظور آماده کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  در پایان گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ تن روغن و همچنین ۳ هزار تن برنج در انبار های غله وجود دارد و در صورت نیاز مردم به بازار عرضه می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.