کرمان- مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پذیرفته نیست با وجود بیش از ۳۰۰ مشاور در استان آمار طلاق به این سرعت افزایش پیدا کند.

نگاه نادرست مشاوران یکی از عوامل افزایش طلاق است

به گزارش قدس آنلاین از کرمان، عباس صادق‌زاده صبح یکشنبه ۲۱ آذرماه در جلسه هم‌اندیشی در خصوص روند رسیدگی به پرونده های طلاق ارجاع شده از دادگستری به مرکز جامع و خدمات مشاوره‌ای اظهار داشت: مرکز جامع مشاوره‌ای_ روانشناختی در راستای کاهش آسیب‌ها از جمله طلاق راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد به کارگرفته شده در مراکز مشاوره باید از تخصص و تبحر کافی برخوردار باشند؛ گفت: پذیرفته نیست با وجود بیش از ۳۰۰ مشاور در استان آمار طلاق مثل عقربه ساعت به جلو حرکت کند.

صادق‌زاده با طرح این سوال مبنی براینکه اشکال درکجا است و  چرا نتوانسته‌ایم در کاهش طلاق به آمار قابل قبولی برسیم، گفت: اگر خوب و علمی مشاوره دهیم و هدف از مشاوره صرفاً کسب درآمد نباشد به طور قطع جلوی آمار افزایش طلاق گرفته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان یکی عوامل طلاق را نگاه نادرست و کوتاهی در اصول کار مشاوران دانست و تصریح کرد: این موضوع می‌تواند دلیلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، طلاق و مسائل اخلاقی باشد.

 موسی دریجانی معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به حساسیت بالا و نیاز مردم به مشاوره این امر باید جدی‌تر از گذشته مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها با گذراندن یک دوره  تئوری نمی‌شود وارد انجام کار مشاوره شد گفت: متاسفانه مشاورانی که بتوانند حداکثر امتیاز را از بحث مشاوره بگیرند در جامعه  امروز بسیار کم است و که یکی از نگرانی‌های جامعه به شمار می‌رود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمان بر ارائه خدمات مشاوره‌ای علمی و تخصصی از سوی مشاوران تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات تخصصی نقش بسیار موثری در کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را دارد.

محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان  نیز در این جلسه اظهار داشت: تنها مدرک دانشگاهی برای خدمات مشاوره کافی نیست و باید مشاوران به لحاظ تجربی نیز مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه مذهبی است افزود: مشاوران باید به اصول دینی و مذهبی در کنار خدمات مشاوره تسلط داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه نباید مشاوره تنها به یک محل کسب درآمد  تبدیل شود و تنها نگاه اقتصادی بر این خدمات حاکم شود گفت: در مشاوره باید ارتباط بین مشاور و مراجع باید بر مبنای اصول علمی و تخصصی تعریف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان هدف از ایجاد مرکز جامع مشاوره‌ای_ روانشناختی را کاهش مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ مشاوره در جامعه تقویت و ترویج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.