در پی وقوع یک انفجار انتحاری در پایتخت سومالی که جنبش الشباب مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ده ها تن کشته و زخمی شدند.

حمله انتحاری الشباب به پایتخت سومالی ۷۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شفقنا، پلیس سومالی امروز (یک شنبه) اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار انتحاری یک کامیون بمب گذاری شده در ورودی بزرگ ترین بندر کشور که در شهر موگادیشو، پایتخت این کشور قرار دارد، به دست کم ۷۹ کشته و زخمی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سرهنگ «عبدالقدیر فارح»، افسر پلیس سومالی در گفت و گو با رویترز در این باره تاکید کرد که در نتیجه انفجار مذکور دست کم ۲۹ غیر نظامی جان خود را از دست دادند و ۵۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

در همین حال، شماری از کارمندان بندر مذکور در موگادیشو از وقوع تیراندازی به دنبال این انفجار خونین خبر داده و اعلام کردند که پس از این حادثه، فعالیت در بندر به حالت تعلیق درآمده و نیروهای فعال در آن جا نیز به خانه های خود فرستاده شدند.

از سوی دیگر، «عبدالعزیز ابومصعب»، سخنگوی عملیات نظامی الشباب نیز در گفت و گو با رویترز ضمن تاکید بر این که انفجار مذکور کار این جنبش تروریستی بوده، مدعی شد که نیروهای امنیتی مستقر در ورودی بندر را هدف قرار داده اند.

سخنگوی عملیات نظامی الشباب با ادعای این که نیروهای امنیتی را به دلیل آموزش تامین امنیت انتخابات پارلمانی مورد حمله قرار داده اند، شمار قربانیان انفجار را ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی اعلام کرد که به گفته وی همگی از نیروهای امنیتی بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.