بیرجند:فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت:در طرح ترافیکی زمستانه، ۵۰ تیم پلیس در گردنه‌های برف‌گیر و راهدارخانه‌های استان خراسان جنوبی مستقر شدند.

۵۰ تیم پلیس در گردنه‌های برف‌گیر  خراسان جنوبی مستقر شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، مجید شجاع  ظهرامروز در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: در طرح ترافیکی زمستانه بیش از ۷۵ اکیپ ثابت و پشتیبان در سطح جاده‌های خراسان جنوبی از اجرای این طرح حمایت می‌کنند

وی گفت: با آغاز فصل سرما و بارندگی‌های فصل زمستان نیروی انتظامی و سایر دستگاههای خدماتی از جمله سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و همه دستگاه‌های امدادی که در سطح جاده‌ها برای ایمنی ترافیک فعالیت می‌کنند اقدامات خود را تشدید می‌کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموعه نیروی انتظامی نیز با طرح‌های مختلف از این اقدامات در طول فصل زمستان حمایت می‌شود افزود: در این راستا طرح ویژه زمستانه از ۱۷ آذرماه شروع و تا ۲۰ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در طول طرح بیش از ۷۵ اکیپ ثابت و پشتیبان در سطح استان از اجرای این طرح حمایت می‌کنند بیان کرد: این تیم در جاهایی که تیم‌های امدادی مستقر هستند همراه آنان جهت امدادرسانی به مردم و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای مستقر خواهند بود و مابقی تیم‌ها نیز به صورت پشتیبان در خدمت این تیم‌ها خواهند بود و جایگزین خواهند شد و در سطح جاده‌ها علاوه بر مأموریت جاری پلیس راه در طول این مدت به مأموریت زمستان نیز خواهند پرداخت.

شجاع با اشاره به اهداف این طرح خاطرنشان کرد: از اهداف و نکاتی که مورد تأکید نیروی انتظامی است و در این طرح لحاظ خواهد شد بحث به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و معاینه فنی خودرو در ایام زمستان است که به شدت در طول ایام طرح مورد کنترل قرار می‌گیرد و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدا امسال تاکنون بالغ بر ۱۷۰ نفر از هموطنان در سوانح جاده‌ای در سطح استان فوت شدند یادآور شد: از این تعداد تنها یک درصد عوامل راه و یک درصد نقص فنی خودرو مقصر بوده است و ۹۸ درصد عامل انسانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث بروز این تصادفات شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رعایت قوانین، حوصله و صبر می‌تواند ضامن بقای افراد و خانواده‌هایشان باشد اظهار داشت: رانندگان ضمن اینکه باید برای حفظ جان خود تلاش کنند حفظ جان سرنشینان خودرویشان نیز برعهده آنان است بنابراین در همه ایام به خصوص ایام بارندگی حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد تصادفات استان که بیشترین علل تصادفات راشامل می شود عدم توجه به جلو است و گفت: همچنین ۲۱ درصد تصادفات ناشی از تخطی در سرعت مطمئنه، ۱۲ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۱۱ درصد نیز انحراف و تجاوز به چپ است.

شجاع افزود: حتما رانندگان قبل از سفر در فصل زمستان تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند و وسایل گرم، لباس گرم و خوراک مناسب و کم حجم به همراه داشته باشند و همراه داشتن معاینه فنی خودرو و سیستم ترمز خودرو و برف پاک کن و همچنین لاستیک‌ها نیز باید قبل از سفر چک شود تا از بروز حوادث جاده‌ای جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.