مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: این سازمان میراث دار بدهی ۱۴میلیارد تومانی به جا مانده از ادوار گذشته می باشد وبیش از ۳۲طرح نیمه تمام عمرانی از سالهای ۸۲تاکنون نیز در این سازمان وجود دارد.

هلال احمر استان یزد بیش از ۱۴میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ازیزد، عباس احدپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: از سال ۱۳۸۲تاکنون ۳۲طرح نیمه تمام عمرانی در این سازمان وجود دارد و بیش از ۱۲طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد دارد  وبرای تکمیل این طرح ها به اعتبارات استانی وملی نیاز داریم .

وی افزود:  هلال احمر در بسیاری از استان‌ها درآمدهای میلیاردی از فعالیت‌هایی نظیر درمانگاه، حق عضویت و ... دارد، درآمد استان یزد در بهترین شرایط به ماهانه ۲۰ میلیون تومان رسیده بود که البته این رقم در طول چند ماه اخیر ۳۶ میلیارد تومان شده است.

احد پور تصریح کرد: یزد در رتبه‌های آخر درآمدزایی در بین استان‌های کشور قرار دارد و این در حالی است که پتانسیل‌ها و امکانات موجود در استان یزد هم‌تراز با استان‌هایی نظیر اصفهان و فارس است.

وی درخصوص وضعیت داروهای بیماران خاص در استان گفت: داروهای خاص براساس تعداد بیماران خاص هر استان ارائه می شود و با توجه به اینکه یزد یکی از قطب های درمان کشور می باشد وبسیاری از بیماران غیر بومی خود نسخه های خودرا ازیزد تهیه می کنند واین خود باعث می شود دربرخی موارد با کمبود دارو مواجه شویم .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: سهم داروهای  هلال احمر استان  به خاطر بیماران غیر بومی باید افزایش پیدا کند و داروهای سهمیه ای از استان خارج نشده و اگر مازاد باشد خارج می شود به استان دیگر داده می شود اگر حوزه غذا و دارو لیست داروهای مورد نیاز استان را به این سازمان بدهند ، ما آن را تأمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در استان دو داروخانه چمران وهلال احمر داروهای خاص را توزیع می کنند  واین سازمان در حال حاضر از ۳۸ شرکت دارو را خریداری می کند ودر صدد ان هستیم تا ازیک  شرکت  دارویی دولتی  دارو را خرید داری نماییم .

احدپور در خصوص فعالیت درمانگاه شبانه‌روزی هلال احمر استان اظهار داشت: در استان یزد با وجود اینکه مجوز درمانگاه شبانه‌روزی داریم از وجود آن بی‌بهره‌ایم و در واقع در استان یزد در حوزه فعالیت‌های هلال احمر امکانات و پتانسیل وجود دارد اما عرضه استفاده از آن وجود ندارد.

وی در مورد احداث آشیانه بالگرد امداد در استان افزود: استان یزد نیازی به این آشیانه نداشت و اگر من بودم، اجازه نمی‌دادم این هزینه هنگفت برای ساخت آشیانه بالگرد امداد صورت گیرد، زیرا در صورتی که نیاز به امداد هوایی باشد، اورژانس به سرعت در این زمینه اقدام می‌کند ضمن اینکه بالگرد هلال احمر، بالگرد نجات نخواهد بود و تنها خدمات انتقال تجهیزات، نیروهای امدادی و انتقال آذوقه و ... را انجام می‌دهد.

احدپور تصریح کرد:برای تجهیز این آشیانه تاکنون  بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده، باید پیگیر تکمیل آن باشیم و قرار است مبلغی برای تکمیل آن پرداخت کنند که امیدواریم بتوانیم به سرعت آن را به اتمام برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.