مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت وزارت بهداشت و درمان گفت: رشد گسترش مشارکت های مردمی در حوزه سلامت و افزایش سازمان های مردم نهاد مرتبط با این بخش کمک موثری برای دولت است.

گسترش مشارکت مردمی در حوزه سلامت کمک موثری برای دولت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مصطفی جمالی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان علوم پزشکی و سمن‌های حوزه سلامت استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طی سال جاری سه اداره‌کل با عنوان‌ اداره کل موسسات خیریه و خیران حوزه سلامت، ادره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و اداره‌کل آسیب‌های اجتماعی به عنوان زیرمجموعه وزارت بهداشت آغاز به کار کردند.

وی با اشاره به اداره کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت و درمان افزود: توسعه پایدار در گرو پویایی فرهنگی و مشارکت و برابری اجتماعی بنا شده و سازمان‌های مردم نهاد بر مبنای ساختاری قانونمند و متعهد به هنجارها، در راستای خدمت به جامعه فعال هستند.

جمالی بیان کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت باید افزایش یافته و مطالبه‌گری را در این حوزه از جامعه نهادینه کنند، در حالی که در کشور ما به ازای هر ده هزار نفر، یک سازمان مردم نهاد حوزه سلامت وجود دارد که می طلبد فعالیت ها در این حوزه گسترش یابد.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: طبیعتا مطالبه‌گری‌ سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، افزایش پاسخگویی دولت را به دنبال دارد و از سوی دیگر به دلیل وجود نظارت مردمی خلاها و مشکلات کاهش پیدا می کند.

وی خاطرنشان ساخت: از طرف دیگر حمایت مردمی از این سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت، سبب کاهش هزینه‌های دولتی شده و بخشی از بار سنگین وظایف دولت سبک خواهد شد.

جمالی افزود: ضرورت دارد که کمیته بودجه در سمن‌های حوزه سلامت تشکیل شود و مسئولان سمن‌ها باید از ورود منابع مالی شبهه‌دار به سیستم مالی سمن‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور هر چند وقت یک بار با حضور سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، جلسه مشترکی را برای تعامل بیشتر و تشریک مساعی برگزار کنند و همچنی مشکلات و دغدغه های سمن ها در این جلسات در میان گذاشته شده و برای آن چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.