ساری-فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:استکبار به دنبال کاهش قدرت ایران و تجزیه کشور های منطقه است تا کشورهای کوچک را که قادر به برقراری امنیت خود نیستند به آغوش کشور های قدرتمند بکشد.

آمریکا به دنبال تجزیه قدرت های منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر یکشنبه در مراسمی در دانشگاه مازندران در بابلسر با عنوان حماسه بزرگ جوان انقلابی افزود : تمام قدرت هایی که امروز در دریا حضور دارند هر روز رقیب خود را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر کسی نتواند به روز باشد و به آخرین علم کاربردی دریا نوردی آگاه نباشد مورد تمسخر طرف مقابل قرار می گیرد.

وی افزود : در خلیج عدن ناوهای  ۴۰ کشور حضور دارد و این کشورها هر روز قدرت یکدیگر را رصد می کنند و طرف مقابل را می توانند ارزیابی کنند.

سیاری گفت : اگر ما دانشجویان خلاق و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قوی داشته باشیم ناو شکن هایی را می توانیم بسازیم که مایه فخر کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش ایران هراسی در سواحل دنیا حضور می یابیم اظهار کرد: با این حضور پر رنگ پیام صلح و دوستی ایران را به جهانیان اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی امروز به گونه ای است که مقتدرانه در آب های آزاد دنیا و دریای خزر حضور دارد و سیاست راهبردی ما نیز حضوری مقتدرانه تر در آب های آزاد دنیاست ادامه داد:اگر ما بخواهیم مسیر تکاملی خود را در نیروی دریایی طی کنیم باید دولتمردان نسبت به نیروی دریایی نگاه مثبتی داشته باشند که خوشبختانه این امر وجود دارد و ما به آن امیدوار شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما تا سال ۷۱ هیچ زیردریایی نداشتیم و صنعت کشتی سازی ایران نیز بسیار ضعیف بود ولی خوشبختانه در ۲۰ سال اخیر به واسطه جوانان خردمند و سیاست های راهبردی نظام برای حضور گسترده در دریا پیشرفت های بسیار خوبی را به دست آورده ایم.

وی افزود : اقتدار دریایی ما نیازمند تجهیزات، علم، فناوری و نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی خلاق، انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم تمامی امکانات موجود را فراهم می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.