آنتونیو گوترش پرتغالی، دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، امروز (دوشنبه) سوگند یاد می کند و سکان رسمی دبیرکلی این سازمان را از بان کی مون کره ای تحویل خواهد گرفت.

دبیرکل جدید سازمان ملل متحد امروز سوگند می خورد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از العالم؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آنتونیو گوترش دبیرکل جدید سازمان ملل متحد در حالی روز دوشنبه سوگند می خورد که امیدوار است بتواند در میان  نگرانی ها درباره نقش آمریکا در جهان در دوران  ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به تعهداتش عمل کند.
مراسم رسمی سوگند در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می شود،  و سپس دبیرکل جدید برنامه های خود را برای مقابله با بحران های جهانی و اصلاحات در سازمان ملل اعلام کند.
وی در چند ماه گذشته به پایتخت های کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا سفر کرده است.
گوترش از دیدگاه بسیاری از مقامات سازمان ملل فردی با مهارت های سیاسی است که می تواند بین دیدگاه های متفاوت در سازمان ملل هماهنگی ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  گوترش ۶۷ ساله که پیشتر نخست وزیر پرتغال بوده، در پی دستیابی به صلح در سوریه و پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور است.
با این حال انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، اوضاع را برای او کمی دشوار کرده است.
ریچارد گوآن، کارشناس سازمان ملل در امور خارجی شورای اروپا گفت: ترامپ کار را برای گوترش سخت می کند و تا پیش از این که گروه کاری ترامپ روی کار بیاید، گوترش نمی تواند آنطور که می خواهد برای ایجاد تغییرات در سازمان ملل و اصلاحات در آن اقدام کند. گوترش قرار است امروز معاون و رییس دفتر کارمندان سازمان ملل متحد را نیز معرفی کند. انتظار می رود امین محمد، وزیر محیط زیست نیجریه، معاون گوترش شود. در همین حال قرار است یک زن رییس دفتر کارمندان سازمان ملل متحد شود زیرا گوترش در پی  ایجاد برابری جنسیتی در این سازمان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.