کرمان - استاندار کرمان همچنین ازتخصیص مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای عملیات اتصال خط راه آهن جنوب استان به خط راه آهن سراسری در بودجه سال ۹۶ خبر داد.

صد میلیارد تومان برای پروژه های جنوب استان کرمان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه ۲۱ آذر در جلسه مشترک گام دوم مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شهرستان عنبرآباد به سفر معاون اول ریاست جمهوری طی یکماه گذشته به منطقه جنوب استان اشاره و خاطرنشان کرد: بدنبال این سفر صد میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶، ردیف اعتباری مستقل برای پروژه های جنوب استان تصویب گردید.

رزم حسینی از اجرایی شدن توافقات سفر معاون اول ریاست جمهوری به منطقه جنوب استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای عملیات اتصال خط راه آهن جنوب استان به خط راه آهن سراسری در بودجه سال ۹۶ اعتباری تخصیص یافته است.

وی مردمی بودن اقتصاد را مفهوم صحیح اقتصاد مقاومتی دانست که باید به گفتمان رایج تبدیل شود، افزود: در دولت تدبیر و امید سیاست های پولی و مالی کشور و همچنین صادرات و واردات کالاهای سرمایه ای  رشد چشمگیری داشته است.

رزم حسینی با تاکید براینکه آرامش اقتصادی حاکم در اقتصاد ایران موجب شد تا نوسانات اقتصادی کاهش یابد، تصریح کرد: واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی با شرایط آسان یکی از سیاست هایی است که توسط دولت دنبال می شود لذا دستگاه ها باید در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

رزم حسینی با اشاره به تحرک ایجاد شده در سیستم بانکی استان طی دو هفته گذشته، یادآورشد: برای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان باید حداکثر طی یکماه آینده از تسهیلات بانکی استفاده شود.

استاندار کرمان با اشاره از عملکرد ضعیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان در  خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش غیردولتی، افزود: رونق اقتصادی برای واحدهای دارای بیش از ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است و  امید می رود بتوانیم تسهیلات بیشتری در این خصوص دریافت کنیم.

رزم حسینی بر مشارکت مردم در راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی و طرح های اقتصادی و خوداشتغالی تاکید کرد و افزود: باید از فرصت بوجود آمده در کشور در قالب برای کاهش نرخ بیکاری و آسیب های اجتماعی به بهترین نحو استفاده و با مشارکت مردم اقتصاد مقاومتی واقعی به منازل نفوذ کند.

وی تصریح کرد: اقدامات بزرگ و مستمری در منطقه دو اقتصاد مقاومتی (شامل شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) توسط اتاق بازرگانی به عنوان معین منطقه اقتصادی در راستای رونق اقتصادی در حال انجام است.

استاندار کرمان گفت: طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی با ایجاد شوراهای تخصصی در استان به طور جد دنبال می شود.

رزم حسینی از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح تعریض جاده جیرفت-سه راهی دارزین خبر داد.

استاندار کرمان همچنین مشکلات معدن قلعه سموران شهرستان عنبرآباد که بیش از سه سال است متوقف مانده و اجازه اکتشاف به سازمان صنعت، معدن و تجارت نمی دهد، را بررسی نمود و در  صورتجلسه مقرر گردید مشکل این معدن که می تواند برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه اشتغالزایی کند را، ظرف مدت ۲ هفته تعیین و تکلیف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.