ساری- مدیر صندوق بیمه کشاورزی مازندران گفت: کمتر از ۱۰ درصد باغات مازندران بیمه هستند.

کمتر از ۱۰ درصد باغات مازندران بیمه هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، حمید رضوی ‌نیا از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از برف اخیر مازندران به باغداران زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و افزود: به استناد گزارش سازمان جهادکشاورزی استان، میزان خسارت وارده  ۹۴۰ میلیارد تومان می باشد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه بررسی خسارت‌های ناشی از برف اخیر که در سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور برگزار شد، اضافه کرد: در این جلسه، تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به کشاورزان ‏خسارت ‌دیده از وقوع برف، یخ‌ بندان و سرمازدگی تصویب شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی مازندران از خرید توافقی کیوی تا سقف ۲۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد و یادآور شد: اقدام دولت برای پرداخت کمک بلاعوض تا سقف ۳۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

رضوی ‌نیا با تاکید بر ضرورت توجه به بیمه از سوی باغداران و کشاورزان، بیان کرد: کشاورزان براساس تقویم بیمه‌ پذیری، با انتخاب گزینه‌های انتخابی و براساس میزان تولید، نسبت به بیمه محصول خود نزد دفاتر شرکت‌های خدمات بیمه‌ ای و مراکز خدمات جهاد و شعب مرکزی بانک کشاورزی اقدام کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه بعد از اعلام کتبی خسارت از سوی بیمه‌ گذاران، نسبت به برآورد و محاسبه غرامت براساس گزینه انتخابی در بیمه ‌نامه اقدام کرده و پس از تامین اعتبار از سوی دولت، مبلغ خسرت را از طریق شعب بانک کشاورزی واریز می‌ کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.