مشهد- استاد حوزه علمیه مشهد گفت: اطلاع رسانی به موقع و به جا یکی از مهمترین عوامل تشویق مردم به امر خیرخواهانه وقف است.

اطلاع رسانی مناسب نیات خالصانه مردم را به وقف تشویق می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدجعفر سیدان در دیدار با مدیرکل و کارکنان اوقاف خراسان رضوی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات اوقاف در سال های پس از انقلاب در زمینه توجه به احکام شرعی وقف اظهار کرد: دین اسلام دین جامعی است و آنچه که جامعه انسانی در ابعاد مختلف زندگی نیازمند است در ارتباط با آن برنامه دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه وقف نقش موثر و عظیمی بر مسائل جامعه دارد، افزود: دین مبین اسلام برای تامین نیازمندیهای جامعه برنامه های بسیار مهمی ارائه داده که از جمله آن وقف است.

وی با بیان اینکه در وقف، اساس کار حرکتی در جهت تعالی انسان به سوی خداوند است، تاکید کرد: وقف به خاطر خدا انجام می شود و به خاطر کار خیر واقف از دارایی های خود می گذرد.

آیت الله سیدان خاطر نشان کرد: متولیان باید بدانند چگونه عمل کنند چرا که بسیاری از اجاره های سابق اوقاف با وضعیت بسیار کم در نظر گرفته شده و امروز به صورت سابق دنبال نشود بلکه به تناسب افزایش پیدا کند.

وی با بیان این که خداوند دوست دارد تا هر کس هر فعالیتی را به خوبی انجام دهد، یادآور شد: همه از ظرفیت های موجود در دسترس، در اجرای نیات واقفان به نحو احسن وجه استفاده کنند و با این شرایط امیدوارم زمینه عمل هر روز بیش از گذشته در تصمیمات و عملکردتان فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.